Wakker Dier start landelijke campagne tegen plofkip KFC

wakkerdier-campagne-plofkip18072018.jpg

Wakker Dier richt zich in de strijd tegen de verkoop van plofkip op de fastfoodketens. Na het begin van de campagne in 2012 tegen plofkip is deze dieronvriendelijke kip uit het versvleesschap van de supermarkten verdwenen, maar niet uit de fastfoodrestaurants.

Wakker Dier start daarom een campagne tegen Kentucky Fried Chicken (KFC). De dierenwelzijnsorganisatie vindt dat de fastfoodketen moet stoppen met de verkoop van plofkip, en noemt KFC voortaan Kentucky Fried Plofkip (KFP).

'Plofkip verkopen is niet meer van deze tijd'

'Het leven van een plofkip is zó afschuwelijk, dat kunnen fastfoodgiganten als KFC niet meer negeren. Plofkip verkopen is niet meer van deze tijd,' aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier.

Het is de eerste keer dat Wakker Dier grootschalig campagne voert tegen KFC. De keten was volgens de organisatie altijd een kleine speler in vergelijking met McDonald’s, maar is de laatste paar jaar aan een opmars begonnen. Bovendien is KFC een van de laatste grote bedrijven die nog plofkip serveert.

Reclamespot op tv

Op 12 juni 2016 kwam Wakker Dier ook in actie tegen het gebruik van plofkip door fastfoodketen KFC. Dit betrof een campagne in Rotterdam en Amsterdam en hierbij was de organisatie uitsluitend actief in metrostations. Radar heeft Wakker Dier gebeld voor een reactie. 'Toen was het kleinschalig, nu is het een landelijke campagne en komt er ook een tvspot', kondigt de persvoorlichter van Wakker Dier aan. 

Bron: ANP / Radar