Wanorde bij MediaMarkt: wordt de achterstand ingehaald?

Mediamarkt update artikel.png

Wat moet je als klant weten, als je wacht op je bestelling of met een vraag zit? Na de storm aan klachten begin dit jaar, neemt Radar opnieuw contact op met MediaMarkt. Wat heeft de keten voor consumentenelektronica intussen gedaan om de achterstand bij de klantenservice in te lopen? Tijd voor een update.

Hoe is het met de wanorde bij MediaMarkt gesteld? 'Onze wachttijden zijn gelukkig steeds korter en we zijn (daardoor) steeds beter bereikbaar', vertelt persvoorlichter Dorien Tjin-Kinds.

Het dalende aantal klachten die bij Radar binnenlopen lijkt dat te bevestigen, maar de klantenservice heeft de achterstand nog niet helemaal ingelopen. Zes weken geleden schreven we over de onbereikbaarheid van de keten en wat je als klant moest weten: 

Chaos bij MediaMarkt: 'Al weken onbereikbaar!'

'Speciaal team voor complexe zaken'

MediaMarkt zou zijn klantenservice tijdelijk hebben uitgebreid om veelgestelde vragen te beantwoorden. Die gaan onder meer over online bestellingen, die sinds de coronacrisis sterk in aantal zijn toegenomen, en dus ook de vragen.

Die extra capaciteit komt dus niets te vroeg, maar er is meer beloftevol nieuws over de bereikbaarheid van de keten: 'Ook hebben we een speciaal team samengesteld dat zaken oplost die meer tijd en aandacht vragen, voor de meer complexe zaken.'

Click & collect als helpende factor

Sinds op woensdag 10 februari 'click & collect' toegestaan is bij niet-essentiële winkels, kun je als klant je bestelling weer ophalen bij een MediaMarkt-winkel. 'Sinds dat moment is het weer drukker bij de klantenservice, specifiek met telefoontjes over click & collect tijdens de lockdown', duidt Tjin-Kinds. Wie nu wilt bestellen en niet op zijn pakje wil zitten wachten, is de afhaaloptie interessant:

Hoe werkt click & collect tijdens de lockdown?

Vertraagde bestelling?

Maar er zijn natuurlijk mensen die wachten op hun eerdere bestelling, wat met hen? 'Als de levering van een bestelling onverhoopt anders loopt dan gepland, proberen we de klant altijd persoonlijk te benaderen.' Tjin-Kinds gaf eerder aan dat de track-and-tracecode die je van PostNL via mail krijgt je alles over je levering vertelt. 'De klantendienst heeft ook niet meer informatie dan dat.'

PlayStation 5 en andere actua

MediaMarkt raadt klanten daarnaast aan om hun pagina rond klantenservice in de gaten te houden, waar actuele informatie te vinden is over de status van bezorgingen en bestellingen/pre-orders. 'Over de beschikbaarheid van de populaire PlayStation 5 bijvoorbeeld, waarover veel vragen worden gesteld.'