WoonEnergie neemt klanten van failliete Robin Energie over

energieleverancier-12032019.jpg

Eneco-dochter WoonEnergie neemt alle circa 25.000 klanten over van Robin Energie, de energieleverancier uit Veenendaal die eind februari failliet werd verklaard. Daarover heeft Eneco afspraken gemaakt met de curator.

De klanten van Robin Energie kregen afgelopen tijd wel gewoon stroom en gas. Dat komt door een wettelijke regeling, waardoor de levering in alle gevallen wordt voortgezet. Tijdens de overgangsperiode waarin voor hen een nieuwe energieleverancier werd gezocht, konden de klanten ook niet overstappen of opzeggen.

Er zijn geen financiële details van de deal naar buiten gebracht. De betreffende mensen krijgen van WoonEnergie een persoonlijk bericht met de geldende leveringstarieven en meer informatie over de voorwaarden die op de levering van toepassing zullen zijn.

Lees ook: Naar een andere energieleverancier overstappen: waar moet je op letten?

Volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) kunnen ze dan bij WoonEnergie blijven of ervoor kiezen om kosteloos over te stappen naar een andere energieleverancier. Daarvoor geldt de normale opzegtermijn van 30 dagen, aldus de toezichthouder.

In 2017 regende het klachten bij Radar over het energiebedrijf Robin Energie. Volgens de gedupeerden maakte het bedrijf veel fouten waar de klant de 'rekening van moest betalen'. In een andere uitzending besteedde Radar weer aandacht aan Robin Energie, omdat de energieleverancier sommige klanten in financiële problemen heeft gebracht.

Bekijk het fragment: Robin Energie | Sushi-roller getest

Kijk ook: Verder in de schulden door je energieleverancier

Bron: ANP