XS4All-klant meest tevreden

XS4All komt als beste uit de Providermonitor van de Consumentenbond, met zowel hun DSL- en kabelverbindingen als met glasvezel. Online.nl eindigt als laatste.
Over de kwaliteit van de internet, televisie en telefoonverbindingen zijn de klanten van XS4All erg te spreken. Ook hebben zij de minste storingen.
De tweede plaats is voor KPN en Zeelandnet/Delta, waar het DSL- en kabelaanbieders betreft. KPN-klanten zijn tevreden over de bereikbaarheid van de klantenservice bij storingen, maar minder over de oplossingen die vervolgens geboden worden.
Voor Tele2-klanten vormt vooral het hoge aantal storingen een probleem. Bijna een kwart van de klanten kampt hier maandelijks mee.
Blij met glasvezel
Afnemers van glasvezelverbindingen zijn, net als bij de vorige peiling, over het algemeen meer tevreden dan DSL- en kabelklanten. Zij hebben ook minder last van storingen.
Veel mis bij Online.nl
Over Online.nl zijn consumenten een stuk minder tevreden. Het regent klachten over deze internetaanbieder, nu al ruim een jaar. De verbindingen functioneren niet of slecht, en de provider doet weinig om de problemen op te lossen. Eerder dit jaar besteedde ook Radar aandacht aan de misstanden bij Online.nl.
Ondanks dat diensten niet naar behoren worden geleverd, gaat Online.nl door met de werving van nieuwe klanten. De Consumentenbond vindt dit zeer kwalijk en voert daarom actie tegen de provider.
11.000 consumenten hebben hun oordeel geveld.
Bron: de Consumentenbond