Zalando vervangt schreeuwlelijkerds door Lieke van Lexmond
Sinds zondag zie je geen schreeuwende en / of naakte mensen meer in de reclames van Zalando, maar actrice en presentatrice Lieke van Lexmond. Met deze najaarscampagne gooit de online retailer het over een andere boeg dan met de irritante commercials van de afgelopen jaren.
Als eerste winkelketen in de geschiedenis wist Zalando twee keer op rij de Loden Leeuw te winnen, Radars prijs voor de Meest Irritante Tv-reclame. In recente spotjes waren onder andere patiënten en een dokter te zien die besmet waren of raakten met het 'Zalando-virus' (2012). In eerdere commercials figureerden naakte mensen op een camping (2011). Een hoop geschreeuw en ander lawaai waren vaste ingrediënten van deze campagnes.
Dit jaar pakt de online winkel het anders aan, namelijk met een niet-gillende, Zalando-virus-vrije en in kleding gehulde Lieke van Lexmond. Het is de eerste keer dat Zalando gebruikmaakt van een BN'er. Behalve in het spotje is de actrice / presentatrice ook te zien op de website en in het magazine van Zalando. In oktober volgt een tweede spotje met Van Lexmond.
Zalando wil met de nieuwe aanpak niet zozeer werken aan naamsbekendheid, maar mensen informeren over het brede merkenaanbod in elke prijsklasse, aldus de website Emerce. Of de Loden Leeuw iets te maken heeft met deze koerswijziging is onbekend. Overigens hoeft dit uiteraard niet te betekenen dat Zalando zijn leven gebeterd heeft. Het zou ook kunnen dat de webwinkel dit keer wil meedingen in de categorie Meest Irritante BN'er in een Reclame.
Nomineer irritante reclames voor de Loden Leeuw
Zal Zalando zijn Loden Leeuw-succes weten te prolongeren? Of strijkt een ander bedrijf dit keer met deze twijfelachtige eer? Laat weten wie of wat jij wil nomineren via: http://www.radartv.nl/lodenleeuw/2013/
Bron: Emerce.nl / TROS Radar