Besteld apparaat van 1300 euro wordt maar niet geleverd | Radar checkt

Roland wacht al zeker vier maanden op een kopje koffie. In juni bestelt hij bij inbouwvoordeel.nl een koffiezetapparaat voor in zijn gloednieuwe keuken. Hij betaalt het volledige bedrag van 1349 euro, maar het koffiezetapparaat laat nog steeds op zich wachten. 

Wanneer Roland contact opneemt, geeft het bedrijf niet thuis. Op zijn mailtjes en belletjes krijgt hij simpelweg geen reactie en dus schakelt hij verslaggever Fons Hendriks in. Fons zoekt uit waar de 1349 euro is gebleven en of Roland na al die maanden toch nog een koffiezetapparaat kan verwachten. 

Check altijd de reviews

Inbouwvoordeel.nl blijkt onderdeel van moederbedrijf Vodelca. Dat Roland geen reactie kreeg op zijn vragen is niet zo gek wanneer blijkt dat de gehele klantenservice van het bedrijf 'offline' is.

De klantenservice was niet opgewassen tegen de stortvloed aan klachten. Op trustpilot.nl scoort Vodelca gemiddeld 1,5 ster. 

Confrontatie met Vodelca

Tijd voor Fons om verhaal te halen. Wat gaat er mis bij het bedrijf? Fons reist af naar Landgraaf, hier zit de vestiging van Vodelca. Bij binnenkomst lijkt de eigenaar niet aanwezig, maar is dit echt het geval of houdt hij zich schuil? Fons laat het er niet bij zitten...

Laatste reacties

9
  • Door Radar

Na vier maanden nog altijd geen koffiezetapparaat van 1300 euro. De leverancier is niet aan de telefoon te krijgen. De reviews online liegen er ook niet om: er loopt iets grondig verkeerd bij Inbouwvoordeel.nl onder moederbedrijf Vodelca. Wat kun je als klant doen? Fons gaat de confrontatie aan, vanavond om 20.30 uur op NP01. https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/radar-checkt-besteld-apparaat-van-1300-euro-wordt-maar-niet-geleverd/

  • Door hebra98

Helaas, het is geen winnaar... Maar met 84% negatief nu toch een goede tweede? https://nl.trustpilot.com/review/vodelca.nl Oeps... Misschien toch... 100%, hoe krijg je het voor elkaar. https://nl.trustpilot.com/review/inbouwvoordeel.nl

  • Door Eres

Is de oorzaak niet heel simpel. Veel fabrikanten halen hun onderdelen of gehele product uit het buitenland en dan hoofdzakelijk uit China. Sinds het Covid 19 gebeuren is de toelevering hiervan een probleem geworden. Men heeft nog een tijdje kunnen inspelen op voorraden, maar die zijn nu uitgeput. Online bestellen is mogelijk, met meestal vooraf betalen. Er wordt niet verteld, dat er levering problemen kunnen zijn, is toch slechts een probleem voor de consument. Met smoesjes en andere verhalen de consument aan het lijntje houden of helemaal niets laten horen is de houding. Sommige websites hebben inmiddels staan “ niet op voorraad”, let goed op wanneer je online of in een winkel wilt bestellen en betalen. Hoe lang het gaat duren, zeg het maar.