'Blijven Loont'-campagne Nuon
Nuon wekt met de reclamecampagne 'Blijven Loont' de indruk dat vaste klanten eindelijk worden beloond voor hun loyaliteit, en vanaf nu kunnen profiteren van kortingen. Bij nader inzien hangen er echter een hoop voorwaarden aan dit product.
Gevolg van deze voorwaarden is dat veel trouwe klanten niet in aanmerking komen voor het beloofde voordeel. Nuon adverteert met kortingen voor iedereen die klant blijft. Het gaat hier echter niet om een kortingsactie waar alle klanten vanzelfsprekend voor in aanmerking komen, maar om een nieuwe contractvorm. En daar zitten dus die nieuwe voorwaarden aan verbonden.
Boze klanten
Nuon zegt niet bekend te zijn met klachten over de nieuwe contractvorm, al krijgen ze wel vragen van klanten over de actie. Een deel van de vaste klanten laat echter weten teleurgesteld te zijn dat zij niet in aanmerking komen voor de beoogde korting. Om verschillende redenen kunnen zij niet voldoen aan de voorwaarden die aan de nieuwe contractvorm verbonden zijn. Een groep vaste klanten loopt hiermee dus de mogelijkheid om korting te krijgen op hun contract mis, ondanks dat zij al jaren stroom afnemen bij het energiebedrijf. Rolf van Woerkom, hoofd consumentenzaken bij Nuon, reageert in de studio op de hierboven beschreven klachten.
Vaste klanten komen niet in aanmerking voor de actie Blijven Loont wanneer zij, onder andere: aangesloten zijn op stadsverwarming, stroom afnemen zonder gas, gebruik maken van groene stroom, een vaste prijs voor stroom betalen of betalen per acceptgiro. In de uitzending zegt de heer Van Woerkom toe dat de korting vanaf april 2015 ook zal gaan gelden voor mensen met een vaste-prijscontract en mensen die groene stroom afnemen.
Vergelijken Loont!
Bekijk de reclame van de 'Blijven Loont'-campagne van Nuon:
Deel je ervaringen, stel vragen en discussieer met andere leden over dit onderwerp.
Laatste reacties
13Nuon wekt met hun reclamecampagne 'Blijven Loont' de indruk dat het grote moment daar is; ook vaste klanten worden eindelijk gehoord en als beloning voor hun loyaliteit kunnen zij vanaf nu profiteren van lucratieve kortingen. Bij nader inzien heeft de actie echter een hoop aanvullende voorwaarden. Veel trouwe klanten komen daardoor niet in aanmerking voor het beloofde voordeel. De beoogde korting valt in veel gevallen bovendien een stuk minder gunstig uit dan de campagne belooft. Maandag 5 januari in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1 Lees meer: http://www.radartv.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/05-01-2015/blijven-loont-campagne-nuon/
Kan ook niet natuurlijk. Steeds minder betalen.. De meeste niet-overstappers van NUON zitten er al meer dan 20 jaar bij aangesloten. Maar..omdat ze eerst moeten bewijzen dat ze blijven (?) moeten ze een NIEUW contract aangaan waarbij nieuwe prijzen gelden en ze de eerste 15 jaar duurder uit zijn.. Oplichterij? Tja, ook, maar de consument moet ook niet alles voor zoete koek slikken. Eerst lezen, daarna conclusies trekken.
Ik ben twee jaar terug overgestapt naar een andere energieleverancier. Toen ben ik door Nuon gebeld en ik zou korting krijgen als ik bij Nuon blijf. Ik zou dan voor Gas € 0,67 cent p m3 betalen. Dat was incl. gastarief per kubieke meter, btw, energiebelasting en regiotoeslag. Maar toen ik de rekening kreeg schrok ik van de prijs. Ik gebruikte in totaal minder de vorig jaar maar betaalde meer. Toen ik berekend heb zag ik dat zij € 1,109 per m3 hebben berekend. Toen ik belde, hebben ze mij een vaag verhaal verteld en ik kreeg niks terug. Dus ik ben weer overgestapt naar een andere leverancier en zal voorgoed wegblijven bij Nuon. Ik adviseer iedereen om hun jaar nota goed te berekenen. Nuon maakt misbruik van het feit dat meeste mensen nota niet terug kunnen berekenen dan wel niet doen.