Consument krijgt meer invloed op ontvangst pakket

Het is voor veel mensen een grote ergernis: je pakketje kon vandaag niet worden bezorgd, omdat je niet thuis was en de postbode probeert het morgen nogmaals. Je weet alleen nu al dat je er morgen ook niet bent. Pakketservice van TNT Post heeft hier sinds dinsdag een oplossing voor. De consument kan zelf aangeven waar en wanneer een bestelling opnieuw bezorgd moet worden.

Wanneer de ontvanger van het pakketje niet thuis is, laat de chauffeur een bericht achter met een ‘niet-thuis-code’. De consument kan met deze code via de website zijn keuze doorgeven. Zo kan iemand ervoor kiezen het pakket op een andere dag en tijd te laten bezorgen of om het pakket bij de buren of een TNT postkantoor af te laten geven. Deze keuze moet wel voor tien uur ’s avonds doorgegeven worden.

En voor wie geen zin heeft om de hele dag thuis te blijven voor een pakketje, is op de website ook te zien hoe laat de pakketchauffeur precies langskomt. 

Pakketservice van TNT Post geeft aan met deze nieuwe ontwikkelingen in te spelen op de wensen van de consument en hoopt hiermee de verdere groei van online shoppen te stimuleren.

Bron: www.transport-online.nl