DailyCom
In december 2008 besteedde Radar aandacht aan DailyCom. Dit bedrijf brengt voorafgaand aan de maand een bepaald bedrag aan beltegoed in rekening. Dit bedrag is gebaseerd op het belgedrag van de klant. Destijds meldden we al dat er veel fout ging. Er werden bij diverse klanten enorme bedragen in rekening gebracht. De directeur van DailyCom vertelde in de studio dat dit louter incidenten waren en beloofde dat alles goed ging komen. In de maanden na de uitzending kregen wij nog steeds klachten. In de regel werden die snel opgelost. De laatste tijd werden dit er echter weer meer - reden genoeg om opnieuw aandacht aan DailyCom te besteden.
DailyCom stelt dat slechts een kleine groep klanten klachten heeft, maar zegt wederom toe alle problemen op te lossen. Voor klanten die niet meer in beterschap geloven en liever willen bellen via een andere provider, zijn er enkele mogelijkheden:
Mensen die via DailyCom bellen en geen vast contract hebben, kunnen gewoon opzeggen en via een andere telecomprovider bellen. Hiervoor moeten ze contact opnemen met de klantenservice. Dit loopt via [email protected], cc naar [email protected]. Ook voor andere klachten kunnen ze daar terecht. (Mocht u mailcontact met DailyCom hebben, dan kunt u Radar uiteraard eveneens cc'en in de mail: [email protected])
Mensen die een vast contract hebben en willen opzeggen omdat ze geconfronteerd worden met hoge kosten, kunnen zich via dezelfde adressen melden. DailyCom heeft toegezegd coulant om te gaan met mensen die nog binnen de contractperiode willen opzeggen. Mocht het onverhoopt toch niet lukken het contract op te zeggen en blijven de klachten niet verholpen, dan kunnen mensen een klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie via www.degeschillencommissie.nl.