Dyson onbereikbaar: 'Tijdelijk problemen'

200917 Dyson .jpg

Wat is er aan de hand bij Dyson? Klanten stellen de moeilijke bereikbaarheid van de stofzuigerproducent online aan de kaak. Ook op het forum van Radar klinken de klachten over de klantenservice luid. Radar zocht en vond contact: wat moet je als klant weten?

'Ik heb wekenlang op mijn bestelde stofzuiger moeten wachten', hoort Radar via social media. 'Ik kreeg geen bevestigingsmail van Dyson na mijn betaling, maar na verschillende contactpogingen hoorde ik wel dat de stofzuiger niet zou worden geleverd en ik mijn geld terugkrijg. Uiteindelijk kreeg ik toch mijn stofzuiger, evenwel zonder traceercode.' 

Ook op het forum regent het klachten: 'Wij wachten al weken op antwoord. Mijn zoon vroeg Dyson hoe we een nieuwe stang voor onze defecte stofzuiger konden krijgen. Jammer dat ze niet reageren, nu kunnen we de stofzuiger niet meer gebruiken', klinkt het op het Radar Forum. 

Aanpassing aan thuiswerk

Fabrikant Dyson, vooral bekend voor zijn hoogtechnologische stofzuigers en luchtreinigers, pakt uit met zijn innovativiteit. Maar als het aankomt op de klantenservice, zo klagen klanten, laat het bedrijf te wensen over. Radar ging de confrontatie aan en stelde vast: om zich aan de coronacrisis aan te passen komt Dyson innovativiteit te kort.

Ook Dyson heeft de voorbije maanden maatregelen moeten nemen en IT-systemen moeten opzetten zodat hun mensen thuis konden werken. 'In die periode is het aantal contacten met onze online webshop en met onze helpdesk significant toegenomen', stelt Marie-Paulien Otten van het communicatieteam van Dyson Benelux in een korte reactie. 

Klantendienst uitbreiden

Wat doet Dyson om de bereikbaarheid weer te verhogen? 'We zijn nu weer volledig capabel om te leveren. Desalniettemin is een enorme achterstand met vragen opgehoopt, waarvan we sneller hoopten in te lopen.'

Otten geeft aan dat de klantendienst daarom sinds kort ook na de werkuren bereikbaar is. 'Klanten kunnen ons van donderdag tot en met vrijdag tot 20 uur benaderen. Op onze webpagina houden we consumenten op de hoogte over beschikbaarheid en levertijden.'

'Reactie binnen een dag'

De aanpassing aan de coronacrisis duurde dus even, maar zou nu snel worden ingehaald. Volgens Otten groeit de helpdesk nog steeds. 'Dyson verwacht dat klanten aan het einde van de maand binnen 24 uur een antwoord zullen krijgen.' Maakt Dyson die belofte waar? Laat het Radar weten.