FIOD doet inval bij Neckermann.com

In juni besteedde Radar aandacht aan webwinkel Neckermann.com. Daar bestelden consumenten allerlei producten, maar die werden niet geleverd en men kreeg ook geen geld terug. De klantenservice was nauwelijks bereikbaar. Er is nieuws, want begin december deed de FIOD een inval bij diverse panden van de webshop.

Ook Radar kreeg geen reactie van Neckermann.com in juni en dus besloten we om langs te gaan. Directeur Joop Steenbergen stond ons te woord en legde uit dat er problemen zijn. De directie zei destijds dat er een actieplan is opgesteld om ontevreden klant weer tevreden te stellen. Neckermann.com beloofde beterschap.Een week later besteedde Radar opnieuw aandacht aan de webshop om te zien of de consumenten, die zich bij ons hadden gemeld, hun geld terug hadden gekregen. Dat bleek gelukkig het geval te zijn.

FIOD doet inval

Begin december deed de FIOD een inval bij diverse panden van Neckermann.com. Er zijn zes verdachten aangehouden en er zijn diverse doorzoekingen geweest in een strafrechtelijk onderzoek naar witwassen. Er zou een bedrag van vijf miljoen euro mee gemoeid zijn. Onder andere een pand in Naarden is onderzocht, waar een magazijn van Neckermann.com is gevestigd. De FIOD heeft beslag gelegd op computerspullen en de administratie.

'Niet verbaasd'

Faillissementdeskundige Robert Jan Blom is niet verbaasd over de inval van de FIOD. 'Andere bedrijven zoals Neckermann Reizen zullen moeten oppassen voor besmetting van hun naam. Mensen die nog geld tegoed hebben van Neckermann.com kunnen fluiten naar hun geld.'

Meer over