Fragment: Vieze hotelkamers

Op het oog lijken hotelkamers vaak schoon, maar schijn kan bedriegen. In de uitzending van maandag 23 oktober gaat verslaggever Fons Hendriks langs bij een aantal hotels en onderzoekt hoe schoon ze zijn. 

Hotels zijn niet vanzelfsprekend schoon

Je boekt een nachtje weg in eigen land, maar tot je grote verbazing tref je schimmel, bedwantsen, spermavlekken, urine- en bloedresten in je hotelkamer aan. Hotels in Nederland zijn niet vanzelfsprekend schoon, maar wie is er verantwoordelijk voor de controle op hygiëne? Fons gaat langs bij een aantal hotels. En wat hij daar aantreft lusten de honden geen brood van. 

Wat kun je doen als jij een vieze hotelkamer hebt geboekt?

Online zoeken we voor je uit wat je kunt doen als jij in een vieze hotelkamer aankomt. Bij wie klop je aan? En kun je eventueel geld terugkrijgen? Je leest het hier.

Reactie New Century Hotel

Radar heeft beide hotels om een reactie gevraagd. New Century Hotel heeft schriftelijk gereageerd. Deze reactie lees je hieronder. 

"De gegeven situatie is dat sinds vorige maand september 2023 de hotelexploitatie New Century is verkocht aan een derde partij. Hotel is sinds september gesloten. Verbouwing. 

Voorheen hebben wij als Management er alles aan gedaan om van de bedwantsen invasie af te komen. Dit probleem is voornamelijk verergerd na Corona, toen iedereen weer vrijuit mocht rondreizen. We hebben in de afgelopen jaren om en nabij EUR 50.000,- aan ongedierte bestrijding, anti-bedwantsen behandelingen en materiaalkosten uitgegeven om van dit probleem af te komen, maar tevergeefs. We zijn ons ervan bewust dat dit een algemeen probleem is voor de hotellerie en een groot probleem is geweest voor vele gasten van ons. Hierbij bieden wij onze gemeende excuses voor alle ongemakken die zijn veroorzaakt. Wij hebben dit altijd binnen man en macht weten

Vanaf afgelopen zomer in juli 2023 is al sprake geweest van een grote verbouwing. Dit is in aanloop van de verkoop van de hotelexploitatie. Inmiddels zijn wij niet meer de eigenaar van deze hotelexploitatie.

Wij hopen middels de bovenstaande toelichting meer context te kunnen bieden voor dit probleem dat veelvoorkomend is in de hotellerie."