Hoge parkeerkosten via app - reactie Parkmobile

parkmobile22.jpg

Parkmobile heeft op haar website de volgende reactie gegeven naar aanleiding van de uitzending van 24 april 2016 over hoge parkeerkosten door het gebruik van de mobiele parkeerapp.

'Wij begrijpen dat jij als klant mogelijk nog vragen hebt naar aanleiding van het Radar item. Wij zetten daarom de meestgestelde vragen voor jou op een rijtje. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met onze Helpdesk.

Betaal ik ook parkeergeld als er geen betaald parkeren geldt, maar wel sta aangemeld via Parkmobile?

Nee. Er worden geen parkeerkosten in rekening gebracht wanneer je een parkeeractie start en stopt terwijl er geen betaald parkeren geldt.

Voorbeeld

Stel: je blijft ergens een nachtje slapen. Jouw parkeeractie staat aangemeld vanaf ’s avonds 18.00 uur tot de volgende ochtend 11.00 uur, maar er geldt geen betaald parkeren tussen 21.00 – 9.00 uur. Je betaalt dan als volgt:

1.    Van 18.00 uur tot 21.00 uur

2.    Van 09.00 uur tot 11.00 uur

In de tussenliggende uren blijft je parkeeractie wel actief, maar brengt Parkmobile geen parkeerkosten in rekening. Handig, want zo hoef je nooit meer de wekker te zetten om een nieuwe parkeeractie te starten en kun je lekker blijven slapen.

Waarom melden jullie mijn parkeeractie niet automatisch af aan het eind van de dag?

Wij willen onze klanten ontzorgen als het gaat om betaald parkeren. Wanneer wij geen afmelding ontvangen voor een parkeeractie dan loopt de parkeeractie door tot de maximale parkeerduur. Dat is op de meeste zones de volgende dag 23:59 uur. Wanneer jij een romantisch nachtje weg hebt geboekt, wil jij je niet druk hoeven maken om je parkeeractie. Een voordelige bijkomstigheid is ook dat we hierdoor slechts één keer transactiekosten voor het starten en stoppen van je parkeeractie in rekening hoeven te brengen.

Maar hoe voorkom ik dat ik mijn parkeeractie vergeet af te melden?

Ook hier hebben wij aan gedacht. Wij bieden verschillende (gratis) mogelijkheden om jou te herinneren aan jouw lopende parkeeractie:

1.    Parkeerherinneringen

Parkmobile helpt jou aan jouw parkeeractie herinneren.  Via de Parkmobile app of mijnparkmobile.nl stel je eenvoudig je persoonlijke herinneringsprofiel in. Je kunt kiezen uit diverse herinneringen. Bijvoorbeeld een herinnering gedurende de looptijd van uw parkeeractie of 15 minuten voor het verstrijken van de maximale parkeerduur. Parkmobile bied je vele herinneringen per e-mail, sms of als pushbericht op je mobiele telefoon.

2.    Stel je maximale eindtijd in

Stel zelf de maximale parkeertijd van je parkeeractie in. Handig als je zeker weet dat je niet langer dan een bepaalde tijd blijft. Wil je toch langer blijven? Geen probleem! En ook goed om te weten: je kunt je eindtijd onbeperkt aanpassen. Dus mocht je onverwachts toch wat langer weg zijn, dan verleng je je parkeertijd eenvoudig.

Ik ben vergeten mijn parkeeractie te stoppen en heb nu onnodig veel betaald. Kan ik geld terug krijgen?

Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om een parkeeractie achteraf te wijzigen of te annuleren, omdat de parkeergelden moeten worden afgedragen aan de gemeenten en de desbetreffende gemeenten zelf zicht hebben op de parkeeracties die gestart zijn.

Help! Ik heb een parkeeractie gestart via de app maar ik heb nu geen internetbereik. Wat te doen?

Sms ‘Q’ naar 4111 of bel 020 799 0000 (lokaal tarief). Je ontvangt daarna een bevestiging per sms met informatie over je parkeeractie (€ 0,25 p.o.b).

Hoe kan ik controleren of mijn parkeeractie correct is afgemeld?

Bij het afmelden van een parkeeractie raden wij te allen tijden aan je parkeerhistorie te raadplegen. Wij sturen namelijk altijd een bevestiging van het starten en stoppen van een parkeeractie en wanneer je gebruikmaakt van de app vind je deze bevestiging in de parkeerhistorie. Staat de parkeeractie hier vermeld met een begin-, eindtijd en berekende kosten, dan kunt u ervan uit gaan dat de parkeeractie correct is afgemeld.'

Bron: Parkmobile.nl

UPDATE: 25 april 2017 - 12:00 uur

Parkmobile laat Radar weten: 'Wij betreuren dat het probleem van meneer Scheffers niet direct naar volle tevredenheid is opgelost tijdens de uitzending.

Het optreden in Radar deed geen recht aan het probleem van meneer Scheffers. Direct na de uitzending zijn we met meneer Scheffers in gesprek gegaan voor een passende oplossing. Parkmobile biedt meneer Scheffers een restitutie aan van het teveel betaalde bedrag. Het item van Radar zal gebruikt worden in onze communicatie met de gemeente. Tevens onderzoeken we de in Radar getoonde haperende stopknop.

Klanten met een vergelijkbare ervaring kunnen uiteraard contact opnemen met onze klantenservice of terecht op onze website onder parkmobile.nl/radar.'Lees ook: Parkmobile gaat te veel betaalde bedrag terugbetalen