Hoog olieverbruik TFSI-motor
Sommige sportievere benzinemotoren van Volkswagen AG (VW, Audi, Seat en Škoda) verbruiken na 80.000 kilometer zoveel olie dat de kans groot is dat de motor beschadigd raakt. Een bekend probleem voor Volkswagen-Audi: in Amerika heeft het concern dit geschikt. Hoe zit dit in Nederland?
Wie heeft hier last van?
Wat gaat er mis?
Schikking in de VS
Nederland: Stichting Audiclaim
Deel je ervaringen, stel vragen en discussieer met andere leden over dit onderwerp.
Laatste reacties
6Sommige sportievere motoren van Volkswagen AG (VW, Audi, Seat en Skoda) verbruiken na 80.000 kilometer zoveel olie dat de kans groot is dat de motor beschadigd raakt. Een bekend probleem voor Volkswagen-Audi: in Amerika heeft het concern dit geschikt. Maar hoe zit dit in Nederland? Maandag 28 september in Radar, 20:30 uur, NPO 1
Alle, maar dan ook echt alle, TFSI motoren hebben (of krijgen) problemen. Dat valt blijkbaar niemand op. Vroeger zou dat een "productiefout" zijn en werd alles netjes hersteld. Tegenwoordig draait het alleen maar om geld. Niemand wordt ervoor gestraft en de industrie liegt en bedriegt vrolijk verder.
Dat is dan lekker, ik heb vorige week een Audi A4 gekocht. Nog niet betaald trouwens, ik kan de auto pas 9 oktober ophalen. Ik heb er geen goed gevoel meer over. Heeft iemand tips wat ik kan doen?