'Ik wil met eigen ogen zien wat ik koop'

pollboodschappen206_780.jpg

Polluitslag.

Van de 652 pollrespondenten zegt 21 procent weleens online boodschappen te doen.

Van deze groep laat 83 procent de boodschappen bezorgen. De overige 17 procent zegt ze zelf op te halen bij een afhaalpunt.

Zekerheid of gemak

Op Twitter vroegen we mensen waarom zij hun boodschappen juist wel of niet online doen. @fanclubJulianeW laat in een reactie weten: 'Als het om voedsel gaat, dan doe ik mijn boodschappen zeker in de winkel. Ik wil met eigen ogen zien wat ik koop!'

@kaarslantaarn schrijft dat het laten bezorgen van boodschappen juist handig is: 'Het scheelt een hoop tijd en gesjouw.' Eerder bleek inderdaad dat mensen die boodschappen online doen, hier vaak voor kiezen om zware boodschappentassen te vermijden.

Populariteit

Ondanks dat de meeste Testpanelleden er dus voor kiezen hun boodschappen in de supermarkt te doen, is het aantal Nederlanders dat online boodschappen doet vorig jaar met 55 procent toegenomen.

Lidl

Eerder deze week kwam naar buiten dat ook Lidl in Nederland een webshop gaat openen. Hier zullen vooralsnog enkel non-food producten worden verkocht.

Nieuwe poll

Wil jij ook meedoen aan de polls? En aan de enquêtes van het Radar Testpanel? Schrijf je dan (gratis) in als Testpanellid, via deze vragenlijst. Wie al lid is van het Testpanel, vindt de nieuwe poll op de persoonlijke pagina.