Inhoofdzaak verkoopt ongewenste energiecontracten

Of je een goedkoper energiecontract wil, vraagt de verkoper aan de deur. Je staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel dus hij kan je een goed zakelijk voorstel doen...

Je tekent, maar pas later kom je erachter dat je juist duurder uit bent en alleen onder het contract uit kan door een enorme boete te betalen. Ondertussen is de verkoper niet meer bereikbaar. Hoe zit dit? Radar zoekt het uit.

Tientallen klachten

Inhoofdzaak is een bemiddelingsbureau dat zakelijke energiecontracten aanbiedt. Veel klanten zijn ontevreden over de werkwijze en diensten van Inhoofdzaak. Radar ontving de afgelopen tijd tientallen klachten en de meest voorkomende gaan over de adviseurs. Zij zouden zich voordoen als een medewerker van de Kamer van Koophandel en zijn na het afsluiten van het contract niet meer bereikbaar voor verdere vragen. Als klant betaal je ineens meer voor je energie dan voorheen.

Inhoofdzaak vindt dat de mensen die een contract hebben afgesloten zelf verantwoordelijk zijn. Als ondernemer weet je immers wat je doet, toch?

'Enorm geraffineerd'

Els Prins, secretaris veiligheid bij het MKB-Nederland zegt hierover: 'Het raffinement van dit soort mensen is zo groot. Alles wat ze zeggen is zo ingestudeerd en uitgetest. Mensen die hierin trappen zijn niet dom, de boeven die dit doen zijn enorm geraffineerd.'

De Kamer van Koophandel krijgt maandelijks zo'n tien hulpvragen van ondernemers over verkopers die zich voordoen als KvK-medewerker. Wat je in zo'n geval kunt doen, lees je op de KvK-site.

Els Prins vindt de werkwijze van dit soort bemiddelingsbureaus, zoals de gedupeerden in de uitzending schetsen, 'schandalig en schadelijk voor het handelsverkeer'. Ze denkt dat dit het topje van de ijsberg is en roept gedupeerde ondernemers op om zich te melden. Het e-mailadres hiervoor is: bureau ( at ) mkb (punt) nl.

Forumreacties

7
  • Door Radar

Of je een goedkoper energiecontract wil, vraagt de verkoper aan de deur. Je staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel dus hij kan je een goed zakelijk voorstel doen. Je tekent, maar pas later kom je erachter dat je juist duurder uit bent en alleen onder het contract uit kan door een enorme boete te betalen. Ondertussen is de verkoper niet meer bereikbaar. Hoe zit dit? Radar zoekt het uit. Maandag 18 september in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

  • Door jp_dusee

Heel bekend verhaal van Inholland. Wij kregen dezelfde deal maar dan van Nuon. Ik moest alle gegevens opgeven. Vervolgens een link gekregen waarbij ik moest accepteren en meteen digitaal gemachtigd zou hebben. Ik vertrouwde het niet, kreeg namelijk geen voorwaarden. Vervolgens Niet meer gereageerd. Een dag later stond Nuon bij mij aan de deur om het alsnog te verkopen. De dag daarna nog een keer en de derde dag weer. Ook werd mijn vrouw meerdere keren gebeld op een agressieve manier. Wij zijn Nergens op ingegaan. Precies hetzelfde verhaal als op tv, maar het verbaasde me dat het Nuon was ipv Inholland.

  • Door wschinkel

InHoofdzaak, een club waar ik eerder dit jaar voor gewerkt heb. Zij hebben hun naam veranderd in TopSelectief. Wat ze niet hebben veranderd is hun methode van werken. Ik heb altijd van het eerlijke verhaal gehouden en was, achteraf gezien, blij dat men van mijn diensten geen gebruik meer wilde maken. Na eerst in de morgen op het podium geplaatst te zijn vanwege mijn bereikte targets, werd ik diezelfde middag gebeld met de vraag om de volgende dag mijn spullen te komen inleveren, de zoveelste in een lange rij... De reden was nog meer bizar: Ik zou niet aan mijn targets komen. Onzin! Men is niet alleen onbetrouwbaar naar de klant, maar ook naar het personeel als deze zich niet conformeren met de regels van deze boevenclub.