background branding

Klachten Viaplay blijven binnenstromen: Lage beeldkwaliteit en afwezige klantenservice

Viaplay 30052022.jpg

Hoewel de bolide van Max Verstappen al een paar keer scheurend de finishlijn heeft gepasseerd, lijkt het bij de klantenservice van Formule 1-aanbieder Viaplay niet zo’n vaart te lopen. Op het forum van Radar staan veel klachten over Viaplay, met name over de bereikbaarheid en de beeldkwaliteit. 

Een overzicht van de klachten. 

Lage beeldkwaliteit

Veel forumgebruikers zijn geschrokken van de lage beeldkwaliteit die Viaplay levert, zeker als het via streaming bekeken wordt. In sommige gevallen daalt de kwaliteit van de stream tot een schamele 720p, wat een stuk minder lekker wegkijkt dan de beloofde 1080p.
De lage kwaliteit streaming zorgt ervoor dat bij sommige gebruikers het beeld hapert en daarnaast lijkt het ook niet zelden vast te lopen. 

Geconfronteerd met deze kritiek liet topman Peter Nørrelund eerder in een interview met De Telegraaf het volgende weten: ‘Streamen is iets anders dan kabeltelevisie. Wij kunnen als aanbieder een perfect signaal hebben, maar we zijn ook afhankelijk van het signaal van de ontvanger.’ Helaas blijkt dit niet overeen te komen met de verhalen op ons forum, waar gebruikers aangeven gloednieuwe apparatuur en sterke verbindingen te hebben.

Geen antwoord van de klantenservice

Ook de klantenservice is volgens onze gebruikers slecht bereikbaar. Zo geeft een gebruiker aan dat deze al drie weken wacht op enige antwoord, terwijl de beeldkwaliteit ondermaats is. Een andere gebruiker laat weten dat hij onverhoopt via verschillende miediakanalen contact heeft gezocht. Bovendien is er geen telefoonnummer waarop Viaplay bereikbaar is. 

Andere opties

Ben je een Formule 1-fan en denk je dat je afhankelijk bent van Viaplay? Dat is niet zo! Zo zijn is het mogelijk om via F1TV een betaald abonnement af te sluiten. De forumgebruikers van Radar zijn over deze service een stuk positiever dan over Viaplay. Ook via het Britse Skysports F1 is de Formule 1 (via streams) te bekijken. 

Reactie Viaplay

Naar aanleiding van de klachten heeft Radar contact gezocht met Viaplay. Middels een schriftelijke verklaring geven zij aan dat ze de feedback van klanten serieus nemen en continu bezig zijn met het ontwikkelen van de service. Bij vragen kan er contact op worden met [email protected]