Klantenservice via WhatsApp

Bedrijven experimenteren steeds vaker met een klantenservice via WhatsApp. Zo stelt winkelketen Coolblue klanten vanaf deze week in de gelegenheid om via de berichtenservice vragen te stellen aan medewerkers.

In eerste instantie gaat het om vragen die worden gesteld via Twitter of Facebook. De klant kan dan kiezen om verder te communiceren met Coolblue via WhatsApp. Dat kan zeven dagen per week tot middernacht.

Uitbreiding bij succes

Als het initiatief aanslaat en de klanten het op prijs stellen, dan gaat Coolblue de mogelijkheid om via WhatsApp te communiceren verder ontwikkelen.

Eerder startte energieleverancier Essent al met een klantenservice via WhatsApp. Ook daar ging het in eerste instantie om een proef.

Gemeenten ook via WhatsApp bereikbaar

Daarnaast zijn steeds meer gemeenten via WhatsApp te bereiken. Terneuzen heeft na een proef van een half jaar besloten door te gaan, want 'het communiceren met inwoners via de digitale berichtendienst is handig en effectief'.

Andere gemeenten die ook communiceren via WhatsApp zijn Heerenveen, Vlagtwedde (Groningen) en Goes.

Bron: Emerce