4 vragen over klantenservicenummers

man_telefoon_boos_800x628.jpg

Als je een vraag of klacht hebt en contact opneemt met een bedrijf, moet je vaak een nummer bellen dat begint met 090. Hoeveel extra mag zo'n gesprek nu eigenlijk kosten? 4 vragen over klantenservicenummers.

1. Hoeveel mag het bellen naar een klantenservicenummer kosten?

2. Geldt dit maximumtarief voor informatienummers?

3. Geldt dit maximumtarief als het bedrijf het nummer gebruikt voor andere doelen dan klantenservice?

4. Wat kun je doen als je te veel betaald hebt voor een telefoontje naar een klantenservicenummer?

  1. Bespreek de klacht met je provider en/of met de eigenaar van het klantenservicenummer.
  2. Als je een klacht hebt ingediend bij de telefoonaanbieder, dan kun je de (onterechte) betaling opschorten: je hoeft het bedrag dan (nog) niet te betalen. Je kunt de voorbeeldbrief van de ConsuWijzer. gebruiken.
  3. Stap naar De Geschillencommissie. Je kunt alleen naar de Geschillencommissie gaan wanneer het bedrijf is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot De Geschillencommissie. Of als de ondernemer rechtstreeks is ingeschreven bij De Geschillencommissie. Lees meer op de website van De Geschillencommissie.
  4. Stel de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op de hoogte. Je kunt hier melding maken bij ACM.