Moet Leen Bakker de spotgoedkope hoogslaper leveren?
Je kon afgelopen weekend een hoogslaper op de kop tikken in de webshop van Leen Bakker: van 319 euro voor... 24 euro. Leen Bakker zegt dat het om een technische fout gaat, en laat klanten weten dat de koop niet doorgaat.'Volgens mij ben je dan nog verplicht te leveren', schrijft David op de Facebookpagina van Radar. Klopt dat?
Lees ook: Foutje in webshop Leen Bakker
Als je had kunnen weten dat er een vergissing is gemaakt, kan Leen Bakker de koopovereenkomst annuleren, zegt de Autoriteit Consument & Markt (ACM). 'Je kunt je afvragen of deze prijs wel klopt, ook als het om een hoogslaper gaat waar ook het matras nog bij is inbegrepen. Als je dat vergelijkt met andere vergelijkbare producten is deze prijs wel sterk afwijkend. Dat is natuurlijk jammer voor de consumenten die dachten een buitenkansje te hebben.'
Lees meer op de site van de ConsuWijzer
Ben je het daar niet mee eens, en vind je dat je niet had kunnen weten dat de prijs fout was? Dan kun je naar de Geschillencommissie Wonen stappen, en eisen dat de winkel de overeenkomst nakomt.
Update donderdag 3 augustus: 1200 klanten gemeld bij juridisch adviseur
Op 31 juli besteedde het actualiteitenprogramma Jinek ook aandacht aan de zaak. Juridisch adviseur Chizki Loonstein komt aan het woord. Op dat moment hebben 700 gedupeerde klanten zich bij hem gemeld. Hij stelt dat uitgezocht moet worden of Leen Bakker moedwillig de prijzen heeft aangepast. Loonstein: 'Het is niet de eerste keer en zal niet de laatste keer zijn dat een internetgigant mensen op slinkse manieren naar de website probeert te lokken.'
Donderdag werd bekend dat zich inmiddels 1200 gedupeerden hebben gemeld bij het bureau Aliter Melius.
Door een technische fout blijft de playbutton helaas in beeld staan: hier wordt aan gewerkt.
Bron: ACM / Jinek / ANP