Ophef over 'aanmaning' Postcode Loterij

boze-reacties-op-_aanmaning_-postcodeloterij--10118_kopie.jpg

De Nationale Postcode Loterij heeft zich de woede op de hals gehaald van een groot aantal mensen door een envelop te verspreiden die oogt als een aanmaning. De Stichting Reclame Code gaat onderzoek doen, meldt het AD.

Bij veel mensen is deze week een envelop op de mat gevallen met daarop de tekst 'herinnering'. Het lijkt te gaan om een aanmaning, maar is reclame voor de verkoop van loten. De reacties op Twitter en Facebook liegen er niet om: 'misselijkmakend', 'ordinaire reclamestunt', 'misleidend', en 'spam'. Bij de Stichting Reclame Code, hét loket voor klachten over reclame, druppelen de klachten binnen.

Ook Radar kreeg verschillende klachten over deze aanmaning van de Postcodeloterij. Zo schreef Michiel:  'Door enveloppen te gebruiken die doen denken aan aanmaningen lijken ze toch wel behoorlijk misbruik te maken van de hoop en vrees van de financieel kwetsbare medemens. Dit gaat mij best wel ver.'   

Bron: ANP MediaWatch / AD / foto: Michiel