Pakketbezorger belt niet aan en doet gelijk een briefje in de brievenbus, PostNL reageert
Het is nog steeds een veelvoorkomende bron van ergernis: pakketbezorgers die niet aanbellen en gelijk een briefje in de brievenbus doen, waardoor je je pakketje alsnog bij een PostNL-punt moet afhalen. Dat blijkt onder andere uit de klachten die Radar binnenkrijgt.
Radar kreeg op 19 september 2020 weer dezelfde klacht binnen en legde het voor aan het bedrijf.
Bezorger belt niet aan
In deze mail schrijft Ewout Post: 'Ik heb problemen met PostNL. De bezorger belt niet aan en duwt elke keer een 'u was niet thuis'-briefje in de brievenbus. Terwijl wij wel thuis zijn. Wij hebben hier al meerdere keren over geklaagd bij de klantenservice van PostNL, die vervolgens een interne klacht aanmaakt en meldt dat ze dit met hun meerderen gaan bespreken. Er wordt echter niets mee gedaan.'
Post komt tot deze conclusie omdat dit al de zoveelste keer is. 'Vervolgens word je gedwongen je pakket op te halen bij een PostNL-punt in een andere wijk, zeven kilometer verderop.'
Reactie PostNL
Een woordvoerder meldt in reactie hierop dat klachten over de pakketbezorging die bij de klantenservice worden gemeld, per pakketsorteercentrum worden gebundeld. 'We hebben 25 centra waar pakketten worden gesorteerd in Nederland. Daar krijgt de leidinggevende alle klachten te zien en die bespreekt ze vervolgens met de pakketbezorger in kwestie. Dat is de gang van zaken en dat gebeurt met iedere klacht die wordt ingediend.'
'Hardleerse pakketbezorger'
Ze voegt hieraan toe dat het in dit geval blijkbaar om een 'hardleerse pakketbezorger' gaat. De gegevens en de klacht van de desbetreffende consument zijn naar PostNL gestuurd om de kwestie nader te onderzoeken.
Toch je klacht blijven melden
Woordvoerder: 'We gaan het oplossen voor deze mensen. Het zijn natuurlijk vervelende gevallen, maar mensen moeten het toch blijven melden bij de klantenservice. Anders kunnen we er niets mee. Als er een x aantal klachten zijn, kunnen wij een andere pakketbezorger op de wijk zetten, want we willen natuurlijk wel dat mensen gewoon hun pakketje krijgen als ze thuis zijn.' Klanten kunnen hun klachten doorgeven via: https://www.postnl.nl/klantenservice/
Bel werkt niet
Het komt ook weleens voor dat de bel het écht niet doet. 'Sommige pakketbezorgers trekken dat zich echt persoonlijk aan en gaan dan naar de mensen toe. Ze leggen vervolgens uit dat de bel het echt niet deed of dat er echt niemand thuis was en dat ze wel drie keer op de bel hebben gedrukt. Vervolgens staan ze samen aan de deur en constateren ze dat de bel het niet doet. Zulke gevallen komen ook voor.'