Pixmania (Achtergrond)

Radar kreeg de afgelopen weken tientallen klachten binnen over Pixmania. Radar besteed hier aandacht aan en zal Pixmania tekst en uitleg geven over de klachten. De meeste voorkomende klachten zijn:

  • Levertijd
  • Communicatie
  • Beschadigde/kapotte producten

Advocaat Pim de Vos van advocatenkantoor De Vos & Partners advocaten heeft een aantal vragen beantwoord wat gedupeerde klanten kunnen ondernemen en wat hun rechten zijn.Goed om te weten als consument:

  • De maximale levertijd bedraagt 30 dagen en begint te lopen op het moment dat de koper de bestelling bij de verkoper heeft gedaan.
  • Indien een consument een product bestelt en bij levering blijkt het product defect te zijn, is dit een reden voor ontbinding. Sowieso mag een product binnen 7 dagen geretourneerd worden  Indien achteraf blijkt dat de informatie omtrent het artikel wat aangeschaft is onjuist blijkt te zijn mag de koop ook ontbonden worden. Voor de ontbinding mag Pixmania geen vergoeding in rekening brengen. Behalve rechtstreekse kosten voor het terugzenden van het product, deze kunnen wel voor rekening van de klant zijn.
  • De klant is verplicht het defecte product terug te sturen. Het product dient geretourneerd te worden in de staat waarin de klant het product heeft ontvangen.
  • Als u afgesproken heeft dat u uw geld tereug krijgt is de maximale wachttijd 30 dagen.
  • De verkoper is verplicht de klant te informeren over de wijze van betaling, de aflevering en de kosten van de aflevering. Vanzelfsprekend dient de koper ook op de hoogte worden gesteld wanneer het product af te halen is.
  • Pixmania heeft het logo thuiswinkel waarborg op hun website staan. Klanten kunnen terecht bij deze organisatie met hun klacht. Thuiswinkel.org is de belangvereniging voor bedrijven die producten en diensten aanbieden ondere andere via internet. Consumenten kunnen zich wenden tot de Geschillencommissie Thuiswinkel of een vergelijkbare onafhankelijke geschilleninstantie. De uitspraken van de geschillencommissie zijn bindend voor alle leden van Thuiswinkel.org. In de uitzending gaf Pixmania aan dat u klachten over Pixmania, met vermelding van uw klanten/ -bestelnummer, ook kunt mailen: [email protected].