Prijsvragen-misleiding door servicebureaus?

Enjoy2win, Winningmate, Winnerz, Eurowinz, Letsbelucky, Lucky300, Eindelijkprijs.nl. Dit zijn zomaar wat bedrijfsnamen van servicebureaus die abonnementen aanbieden op prijsvragen. Voor 24,95 euro per maand word je door deze bureaus ingeschreven op 300 prijsvragen per maand. Je hoeft dus niet meer zelf puzzels op te lossen of internet af te speuren voor mooie prijsvragen. Dat klinkt nog eens aantrekkelijk!

Toch krijgen we vragen van consumenten die meespelen met deze servicebureaus en zich afvragen of de prijsvragen wel bestaan, omdat zij nooit iets gewonnen hebben. Kans op keukens, Ipads, reisjes, scooters, grote geldprijzen; dat wordt je beloofd tijdens de telefonische verkoop. Maar maak je ook echt kans op deze prijzen? Radar solliciteerde bij een van de callcenters waar het product verkocht wordt. Callcenter

Tijdens de trainingsdagen horen we dat er dagelijks 25 ICT’ers puzzels oplossen, invullen en opsturen speciaal voor alle klanten. Ook zouden er maar honderd mensen per regio gebeld worden, om zo de winkansen te vergroten. En dan hebben we nog de prijzen die gewonnen kunnen worden. Een luxe vakantie, een keuken en geldprijzen.

Als we inloggen op de sites van Enjoy2win en Winningmate om te zien op welke prijsvragen we kans maken, valt op dat er in ieder geval de afgelopen drie maanden geen kans gemaakt kan worden op grote prijzen. Badlakens, armbanden, geurtjes of waardebonnen van webshops zijn de meest voorkomende prijzen die gewonnen kunnen worden. De grootste prijs die gewonnen kon worden is een geldbedrag van 450 euro. Op veel prijzen maak je meerdere keren per week kans. Zo kon je in de maanden februari en maart tien keer kans maken op een badlaken.

De prijzen die op de sites van Enjoy2win en Winningmate staan, komen dus vaak van kleine webshops. Als Radar contact opneemt met deze webshops, verbaast het hen zeer dat hun prijzen zo vaak worden aangeboden bij deze servicebureaus. Zij hebben slechts een afspraak gemaakt met Prijs.nu, een website waar je gratis mee kunt doen om prijzen te winnen. Slechts één keer per half jaar wordt er een prijs weggegeven. Sommige webshops geven zelfs aan dat zij vorig jaar een cadeau hebben weggeven en dat zij inmiddels geen zaken meer doen met Prijs.nu. Toch staan deze prijsvragen in de lijst van Enjoy2win en Winningmate.

In de lijst prijsvragen van Ziggo, Radio 2, Jamie Magazine en Pathe. Uit navraag bij deze bedrijven blijken dat de namen van klanten van Enjoy2win niet voor te komen in de lijsten. Prijs.nu

Vrijwel alle prijsvragen van de servicebureaus komen overeen met de prijsvragen op Prijs.nu. En dat is niet zo gek: de bedrijven hebben met elkaar te maken. Alle servicebureaus, zoals Enjoy2win, Winningmate, Winnerz, Eurowinz, Eindelijkprijs en Letsbelucky zijn gelinkt aan het bedrijf Holland Publishing Group te Eindhoven.

De acquisitie die gedaan id door Prijs.nu, wordt gedaan door Eximax, ook onderdeel van Holland Publishing Group. Als we alle bedrijven gelinkt aan Holland Publishing Group bekijken, komen we een wirwar van tientallen bedrijfjes in Nederland en Malta tegen. Ex-medewerkers

We spreken met vijf oud-medewerkers van callcenters die zowel in Nederland als Malta hebben gewerkt. Allen bevestigen dat zij klanten moesten vertellen dat er grote prijzen gewonnen konden worden en dat er dagelijks 25 ICT’ers aan het werk zijn voor deze klanten. Volgens de oud-medewerkers is dit niet waar en worden klanten slechts ingeschreven bij Prijs.nu.

Dat er slechts honderd mensen per regio gebeld zouden worden, blijkt ook niet waar te zijn. Er wordt door heel Nederland random gebeld. Ook is deze medewerkers verteld dat er geen grote prijzen te winnen waren, maar dat zij dit wel moesten vertellen aan de telefoon.

Laatste reacties

5
  • Door Radar

Het klinkt mooi: servicebureaus die maandelijks 300 prijsvragen voor je invullen voor 25 euro per maand. Met bovendien een enorme winkans, doordat er slechts ‘kleine groepen mensen per regio’ zouden worden geselecteerd. Wij nemen deze praktijken onder de loep en vinden een hoop eigenaardigheden...

  • Door witte angora

Aangezien zo'n serviceburo geen filantropische instelling is kan ik wel raden waar het item naar toe gaat...

  • Door tijger1

Mensen willen nu eenmaal graag bedrogen worden.