Problemen bij Brocanterie Sophie
Brocanterie Sophie is op het eerste gezicht een gezellige brocantewinkel in Dordrecht met veel likes op Facebook. Radar krijgt echter veel klachten binnen over de kleine onderneming. High teas voldoen niet aan de verwachtingen en workshops worden zonder begeleiding gegeven of workshops worden regelmatig geannuleerd door de Brocanterie.
Ook over de webshop van de onderneming ontvangt Radar klachten. Bestelde tekstborden worden niet geleverd. Producten die wél worden geleverd zijn soms ondeugdelijk, of zien er niet uit zoals op de foto. Sommige borden bevatten een heel andere tekst.
Geen gehoor
Radar komt erachter dat er veel mis is bij Brocanterie Sophie. Contact leggen met de winkel is moeilijk. Negatieve reacties worden zonder een reactie te geven verwijderd van Facebook. Veel teleurgestelde mensen wachten al maanden op geld retour van Brocanterie Sophie.
Radar gaat het gesprek aan met eigenaar Marianne Rietveld. Waarom zijn de tekstborden van zo'n slechte kwaliteit, en waarom krijgen mensen geen contact met de winkel als zij nog geld of producten horen te krijgen? De kwaliteit van de tekstborden heeft alles te maken met het feit dat deze 'brocante' zijn, legt Rietveld uit. Daarnaast zijn veel problemen ontstaan door uitbreiding binnen de onderneming. Rietveld zegt dat zij haar best gaat doen om alle klachten binnen 30 dagen op te lossen.
Lees welke actie je kunt ondernemen bij een online bestelling van een customized product, en wat je kunt doen als je een klacht hebt over Brocanterie Sophie.