Problemen na update sjoemeldiesels - reactie Volkswagen Nederland

volkswagen_logo_780-17.jpg

Volkswagen Nederland heeft naar aanleiding van het Radar-item over de werkwijze van incassobureaus, zoals te zien in de uitzending van 8 mei 2017, de volgende reactie gegeven.

'De software-updates van de Volkswagen Groep zijn uitvoerig getest en goedgekeurd door het KBA, de Duitse Federale Autoriteit voor het Motortransport. De goedkeuringen, die zijn bekrachtigd door meerdere onafhankelijke instanties waaronder in Nederland RDW en TNO, bevestigen dat de software-updates geen negatief effect hebben op ondermeer het motorvermogen en het brandstofverbruik.

De software-updates van de Volkswagen Groep zijn niet alleen aan grondige laboratoriumonderzoeken onderworpen, maar ook aan intensieve praktijktests op de openbare weg, waarbij miljoenen kilometers zijn afgelegd.

Inmiddels zijn er in Nederland 83.000 auto’s voorzien van de software-update. In een beperkt aantal gevallen heeft dit tot klachten geleid. Volkswagen neemt elke klacht serieus. De dealer analyseert en beoordeelt elk geval afzonderlijk. Aan de hand van de staat van onderhoud, leeftijd van de auto en kilometrage wordt bepaald welke individuele oplossing het beste past bij de situatie.

Klanten die toch niet tevreden zijn, of nog vragen hebben, wordt aangeraden rechtstreeks contact te zoeken met de klantenservice.

Volkswagen verneemt graag de gegevens van de klanten die zich bij TROS Radar met klachten hebben gemeld, zodat contact met hen kan worden opgenomen voor een oplossing. 

De gegevens van de klantenservice zijn per merk:

Volkswagen - http://www.volkswagen.nl/klantenservice

SEAT - http://www.seat.nl/contact

ŠKODA - http://www.skoda.nl/contact

Audi - https://www.audi.nl/nl/web/nl/audi-service/klantenservice.html'