Reactie Fletcher Hotels
Geachte,
In navolging op ons telefonisch onderhoud geven wij hierbij onze schriftelijke verklaring.
Allereerst wil ik u bedanken voor de tijd die u heeft genomen om uw ervaringen met ons te delen in navolging op de reacties die bij Tros Radar zijn binnengekomen over de actie die we hebben in samenwerking met Vakantieveiling. Bij Vakantieveiling promoten we een vijftal producten in de vorm van diverse vouchers.
Opmerkingen van onze gasten, zowel positief als negatief, zijn voor ons belangrijk en stellen ons in staat om onze service te optimaliseren. Toch laten wij u graag middels deze reactie zien dat onze werkwijze correct is en wordt uitgevoerd volgens de gecommuniceerde voorwaarden.
Graag lichten wij u toe wat de algemene werkwijze is van de actie met Vakantieveiling:
- Tegenover elke bon die verkocht wordt, staat een beschikbare kamer. Afhankelijk van het aantal beschikbare kamers in een bepaalde periode, produceren wij verschillende vouchers die recht geven op een kamer. De beschikbare kamers zijn verdeeld over alle dagen van de week en over alle hotels.
- Het kan echter wel voorkomen dat men niet altijd naar het gewenste hotel of op de gewenste datum terecht kan bij het gewenste hotel. Sommige hotels hebben veel meer kamers in de midweek beschikbaar dan in het weekend. Een voucher geeft recht op een kamer in een van de hotels.
- Actiebeschikbaarheid houdt in dat er een bepaald aantal kamers beschikbaar is gesteld voor deze actie. Het is dus mogelijk dat men met een voucher van vakantieveilingen niet kan boeken terwijl er wél beschikbaarheid is.
- Afgelopen zomer is er een aantal dagen geweest waarop de drukte op de centrale reserveringsafdeling onaanvaardbaar groot is geweest. Fletcher heeft toen direct ingegrepen door een speciale reserveringssite te ontwikkelen speciaal voor gasten met een voucher van Vakantieveilingen.
- Sinds de introductie van deze site zijn er op de centrale receptie geen wachtrijen meer ontstaan. Met deze oplossing heeft Fletcher het bezwaar van de gasten dan ook opgelost.
- De vouchers van Vakantieveilingen hebben een geldigheid van 1 jaar. Deze termijn is gekozen omdat zij de gasten voldoende mogelijk willen geven om de voucher te verzilveren.
- Voor elke gast met een voucher zijn er kamers beschikbaar. Daarnaast willen wij deze gasten graag verwelkomen in een van onze hotels. Wanneer een consument, om welke reden dan ook, de voucher niet kan verzilveren, dan zoeken wij altijd naar een passende oplossing. Deze consumenten kunnen mailen naar [email protected]. Wij zoeken dan een geschikte oplossing voor beide partijen.
Met vriendelijke groet,
Rob Hermans
CEOFletcher Hotels