Reactie: Oxxio

oxxio.jpg

Naar aanleiding van de uitzending van Radar op 6 februari 2017, over energierekeningen, heeft Oxxio onderstaande reactie gegeven.

'Oxxio vindt het erg spijtig dat we niet aan de verwachtingen van de heer Curvers hebben kunnen voldoen. De heer Curvers werd klant van Oxxio in 2015 en ontving een contract met de verkeerde tarieven. Stom maar helaas maken wij soms fouten. Die herstellen we dan doorgaans snel, alleen heeft in dit geval de excuusbrief met de juiste tarieven hem niet bereikt. Deze fouten hebben ertoe geleid dat de heer Curvers eind 2016, toen hij zijn jaarnota onder ogen kreeg, een klacht indiende bij de geschillencommissie. Omdat we met het schaamrood op onze kaken realiseerden dat we fout zaten, hebben we een schikking getroffen met de heer Curvers.

 

De complexiteit van de factuur staat feitelijk los van deze zaak waarin fouten aanleiding waren voor de verwarring. Dat neemt niet weg dat Oxxio vindt dat de rekening begrijpelijker en veel beter controleerbaar moet worden. Dat is geen makkelijke opgave. Veel onderdelen van de rekening zijn het gevolg van complexe wet- en regelgeving. Als jonge energieleverancier blijven we ijveren om de rekening voor de klant te verbeteren, bijvoorbeeld door klanten maximaal inzicht te geven via onze Oxxio App.'