Reactie Simyo

In de uitzending laten we zien dat Simyo-klanten met een prepaid-kaart tot wel 500 euro ‘in de min’ kunnen staan. Hierdoor krijgen zij onverwachte rekeningen. Simyo geeft naar aanleiding van het item onderstaande reactie.

Bij Simyo prepaid betaal je vooraf en word je per sms gewaarschuwd als je tegoed nog 2 euro is, maar breken wij een gesprek niet hinderlijk af wanneer de nul euro grens wordt bereikt. Dit wordt door het overgrote deel  van onze klanten op prijs gesteld. (Simyo is uitgeroepen tot de beste mobiele provider door de Consumentenbond en heeft de hoogste NPS (klanttevredenheid) onder prepaid providers volgens meting TNS NIPO, met een gemiddelde waardering van meer dan een 8)

Overigens komt het niet vaak voor dat een klant een negatief saldo krijgt. Klanten kunnen hun verbruik ook controleren via Mijn Simyo. Dit alles staat uitgelegd in de Algemene Voorwaarden.

Naar aanleiding van jullie signaal heeft Simyo wel besloten dit nog nadrukkelijker te communiceren door dit ook duidelijker op de website te vermelden, zie www.simyo.nl/prepaid

Bovendien, mochten klanten een onverwacht negatief saldo hebben, gaan we hier wij hier op individuele basis coulant mee om.