Reactie: Sony
Hieronder de reactie van Sony op de uitzending van Radar van 16 februari 2015.
Sony Mobile streeft altijd naar de hoogste kwaliteitsnormen en klantenservice voor al onze producten. We betreuren het dat sommige consumenten vinden dat ze niet de servicekwaliteit krijgen die ze verwachten en vragen alle consumenten die zorgen hebben over hun Xperia product contact met ons op te nemen via klantenservicenummer 0900 8998318.
De medewerkers van de klantenservice zullen consumenten vragen om hun toestellen ter beoordeling naar ons te retourneren. Onze standaard procedure is dat alle consumenten dit kunnen doen via de winkel waar ze hun toestel hebben aangeschaft. Als consumenten echter niet tevreden zijn met deze manier van retourneren, dan kunnen we een ophaalservice verzorgen. Alle verzoeken van klanten worden op individuele basis en in overeenstemming met de geldende garantievoorwaarden behandeld.
Sony medewerkers van het reparatiecentrum bepalen de waarschijnlijke oorzaak van de schade en beoordelen alle aanvragen op een eerlijke manier. Tenzij we kunnen bewijzen dat het defect van het toestel te wijten is aan nalatigheid van de gebruiker wordt elke klacht binnen de garantie behandeld en wordt het toestel gerepareerd of vervangen.