Rofra Home

Rofra Home is een woonwinkelketen, met twintig filialen verspreid over het hele land. De meubels hebben een flink prijskaartje, en de winkel belooft maatwerk naar wens. Helaas wordt deze belofte vaak niet waargemaakt. En als u dan een klacht heeft, wordt u nauwelijks geholpen.

Er zijn tientallen klachten binnen gekomen over beschadigde producten. Scheuren in de stof, doorzakken van meubelstukken en kasten die niet makkelijk in gebruik zijn omdat de deurtjes niet open gaan.De levertijd van meubels die worden besteld door Rofra Home ligt tussen de 10 en 12 weken. Deze levertijd is vaak langer. Er zijn gevallen bekend waar de klant al meer dan een halfjaar wacht op zijn gekochte producten. In de algemene voorwaarden van Rofra staat: opgegeven levertermijnen zijn indicatief en zullen nimmer zijn te beschouwen als fatale levertermijn. De klant behoudt het recht tot ontbinding in geval van een onredelijke overschrijding van de opgegeven levertermijn.Rofra Home blijkt niet aangesloten te zijn bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW) of bij een andere brancheorganisatie. Dit houdt in dat de consument niet naar een geschillencommissie kan stappen als er een conflict ontstaat tussen de kopende en verkopende partij. Rofra Home geeft in uitzending antwoord op de vraag, hoe het kan dat er zoveel klachten zijn. En hoe het bedrijf denkt de klachten op te gaan lossen. Bent u ook benadeeld door Rofra Home? Gebruik dan een van onze voorbeeldbrieven

  • Deze voorbeeldbrief kunt u gebruiken om uw koopcontract te ontbinden wanneer er sprake is van wanprestatie.
  • Deze voorbeeldbrief kunt u gebruiken als de levertijd is overschreden.

Laatste reacties

61
  • Door Radar

U betaalt 3000 euro voor een bank, maar binnen een week zakt u er al doorheen. Radar kreeg tientallen klachten over slechte service, lange levertijden en ondermaatse kwaliteit over de chique meubelzaak ROFRA Home. Als klanten klagen, wordt er niks mee gedaan. ROFRA Home geeft tekst en uitleg, live in de studio. Maandag 1 november in Radar, 20:30 uur.

  • Door unefriend

Ik ben blij dat er eindelijk in openbaar wat met Rofra Home gedaan wordt. Ben erg benieuwd naar de reactie in live programma. Helaas heb ik nooit reactie gehad op mijn emailsssss en brieven over een order die in januari 2009 geplaatst is en in december 2009 nog niet volledig geleverd! En dat terwijl men over een levertijd van 8 tot 12 had! Ik kan kopieen van mijn emails/brieven aan Radar sturen. Kwaliteit van de gekochte tafels is 0. Ondanks de lange vertraging bij levering was blijkbaar hout nog nat toen die bij ons geleverd werd waardoor nu op de boven blad van de salontafel barsten in zitten. Erg lelijk en niet waard voor het geld. Onze eettafel kan je groter maken maar omdat hout nu vervormt is, is het heel moeilijk om de tafel groter of kleiner maken! Stukken passen niet meer bij elkaar. Bizar dat zo'n grote zaak zo onproffesioneel met klanten en hun geld omgaat. Gaan ze de schade betalen?

  • Door JackFree

Hierbij onze ervaringen met Rofra-Home. In september 2009 hebben we een bestelling gedaan bij Rofra voor een kast en een tafeltje. Deze artikelen zouden in week 44 geleverd worden. Uiteindelijk vond de levering plaats in week 50. Het tafeltje was niet in de juiste kleur en de kast bleek 5,5 cm hoger te zijn dan in de showroom was nagemeten en op de Website vermeld stond, waardoor de kast niet in onze woonkamer paste. Het tafeltje en de kast zijn, in overleg met iemand van het hoofdkantoor, mee teruggenomen. Eind december 2009 belde er iemand van het hoofdkantoor met de mededeling dat hij van zijn directeur geen nieuwe kast mocht leveren, maar dat van de “oude” kast zowel van de onder- als van de bovenkant een stuk afgezaagd zou worden, zodat de kast op de bestelde hoogte van 242 cm zou komen. Begin januari 2010 hebben we een mail ontvangen voor de levering van de kast en het tafeltje voor eind januari. Ik heb gebeld met de vraag of er nu een nieuwe kast van de juiste afmeting geleverd zou worden. Daarop kreeg ik wederom te horen dat men weigerde een nieuwe kast van de juiste hoogte te leveren. Hij stelde voor om naar Vaassen te komen, zodat we zelf konden zien dat het toch wel een mooie “afgezaagde” kast zou worden. Dit aanbod hebben we afgeslagen, omdat het ons zinloos lijkt om ruim 320 km te gaan rijden om naar een kast te gaan kijken die we niet besteld hadden. Tussendoor hebben het tafeltje opgehaald in het filiaal in Roermond. Bij het verwijderen van de belletjesfolie waren alle belletjes nog duidelijk zichtbaar op de verf. Dus tafeltje weer terug. Om een lang verhaal kort te houden. Uiteindelijk is er toch een “afgezaagde” kast geleverd die redelijk voldeed aan onze verwachtingen, waarbij we een korting hebben bedongen, maar nu was de kleur van het boven en onder gedeelte en de plint niet hetzelfde, de linkerzijkant was niet goed gespoten, bodem van de onderkast was ruw, rail bovenkast raakte beschadigd door het schuiven met de deuren, spijkers in de glaslatten waren erg lelijk. De kast werd erg smering en vol stof en slijpsel afgeleverd. Het glas was vet en zat vol vieze vingers. Na een paar weken bleef er, nadat we een nat kopje op het tafeltje hadden gezet, een kring zichtbaar. Dus kast en tafeltje weer terug. Bij het terugbezorgen, in juni 2010, was de kast in de goede kleur, maar weer vies en er zaten twee beschadigingen aan de rechter en linker achterkant van de bovenkast. Het tafelblad zag er nu goed uit, maar de poot zat nog steeds niet goed onder het blad en was er opnieuw een beschadiging. Dit alles ondanks de toezegging van de directeur dat hij persoonlijk zou toezien op een correcte afwikkeling van alles. Omdat we zo ongelofelijk genoeg hadden van alles en de kast er wel redelijk uitzag, hebben we het er maar bij gelaten. Ook van de 4 eetkamerstoelen die we hadden besteld, werd de eerste keer het verkeerde model geleverd. Een stoel die we besteld hadden was aan de onderkant erg slecht afgewerkt. Na het invullen van een serviceformulier en het nodige heen en weer gebel met de “service” afdeling is de stoel ook teruggegaan. Al met al in de winkel een prima en correcte behandeling totdat er klachten komen. Dan is er niemand thuis en moet je alles met het hoofdkantoor regelen, waar nooit iemand op z’n plaats is, je bijna nooit terug wordt gebeld en je dus steeds zelf weer opnieuw moet bellen. Wij hebben het helemaal gehad met Rofra-Home en zullen er nooit meer iets kopen.