Route Mobiel amper bereikbaar
De pechdienst van Route Mobiel is afgelopen weekend telefonisch vrijwel onbereikbaar geweest. De bezetting van de telefooncentrale was minder dan normaal. Gisteravond duurde het drie kwartier voordat iemand aan de lijn kwam.
Jan Post uit Almelo heeft zaterdag drie uur met pech in de regen langs de A1 gestaan. Hij kreeg geen gehoor op het alarmnummer van Route Mobiel. ,,Ik bleef het maar proberen en elke keer kreeg ik een bandje dat alle medewerkers in gesprek waren en dat ik zo spoedig mogelijk geholpen zou worden. Na een paar uur heb ik een vriend gebeld die me met zijn eigen auto heeft weggesleept.''
Een medewerkster van de alarmcentrale kon geen officiële reactie geven. Wel bevestigde zij dat het drukker was dan normaal en dat er minder telefonisten aan het werk waren dan de gebruikelijke veertig die er horen te zitten.
Jan Post laat het er niet bij zitten. Gisteren heeft hij weer geprobeerd Route Mobiel te bellen om zijn gram te halen, en weer kwam hij er niet door. ,,Ik was woedend en wil excuses en genoegdoening. Ik bel met een mobieltje, dit kost me handenvol geld. En ik word niet eens geholpen!''
Bij een onderzoek van het AD naar de telefonische bereikbaarheid van verschillende organisaties eerder dit jaar scoorde Route Mobiel goed. De gemiddelde wachttijd bedroeg toen 62 seconden.
Bron: Algemeen Dagblad.