Supermarkten voeren hevige strijd om klant
Albert Heijn en Jumbo zijn verwikkeld in een supermarktoorlog. Beide vechten openlijk om de klant, stellen experts, aldus het AD. Ook andere supers mengen zich in de strijd. De consument profiteert; afgelopen week zijn honderden producten in prijs verlaagd.
Dat stelt Thijs van der Tuin van Inprijsverhoogd.nl. De altijd schommelende prijzen worden nu gedomineerd door verlagingen.
Vooral Jumbo doet er alles aan de klant duidelijk te maken dat die supermarkt de goedkoopste is. 'Jumbo is de frontale aanval begonnen nog vóór de ombouw van de C1000-winkels naar de Jumboformule klaar is', zegt retailkenner Paul Moers. 'Verrassend, maar kennelijk kunnen ze daar twee dingen tegelijk.'
Paginagrote advertenties
Jumbo vergeleek in paginagrote advertenties zijn prijzen met die van Albert Heijn. Dirk lacht Jumbo uit in een even grote advertentie. 'Je bent al snel goedkoper dan Albert Heijn', schampert Dirk. 'Maar om nu te beweren dat je de laagste prijzen hebt? Dat gaat een beetje te ver.'
Bron: ANP MediaWatch / Algemeen Dagblad