T-Mobile beltegoed bij Flex-, Relax-abonnement

Twee jaar geleden zette T-Mobile een grote campagne op waarin zij de klanten van een Relax-abonnement beloofde dat hun opgespaarde beltegoed onbeperkt geldig zou blijven. Nu deze abonnementen ten einde lopen blijkt het opgespaarde beltegoed toch te vervallen. Actief verlengen van het abonnement, dit betekent contact opnemen met T-Mobile om je contract verder te zetten, is onmogelijk want het Relax abonnement bestaat niet meer. De klantenservice raadt de klanten aan het beltegoed op te bellen vooraleer het contract afloopt.

Wat de klantenservice niet vertelt is dat stilzwijgend het contract laten doorlopen wel kan onder dezelfde voorwaarden en met behoud van beltegoed. Blijkbaar is er een verschil tussen actief verlengen en stilzwijgend verlengen. Actief verlengen betekent dat de klant de belofte doet zich de komende twee jaar aan te sluiten bij eenzelfde provider. Stilzwijgend verlengen wil zeggen dat het contract doorloopt onder dezelfde voorwaarden en dat je maandelijks kan opzeggen.

Irene van Straten had een abonnement bij Orange afgesloten. Toen Orange werd overgenomen door T-Mobile kon ze haar contract verder zetten, dat heette dan het Flex abonnement. Ook bij dit abonnement kon de klant beltegoed opsparen en meenemen. Toen het contract van Inge ten einde liep en ze haar contract wilde verlengen belde ze met de klantenservice en daar kreeg ze te horen dat het contract niet verlengd kon worden. Het contract kon Irene wel stilzwijgend laten doorlopen maar ze zou het beltegoed snel moeten opbellen want na enkele maanden zou het abonnement toch nog stoppen.

T-Mobile heeft nu aan ons beloofd dat ze de individuele gevallen gaan laten onderzoeken en dat ze de communicatie gaan verbeteren. De oude abonnementen waar beltegoed onbeperkt geldig zou blijven zouden zo blijven.Klachtenformulier

Als u een klacht heeft over het Relax- of Flex-abonnement en het vervallen van het beltegoed, dan kunt u ons formulier invullen. Wij zullen dan de klachten doorgeven aan T-Mobile.Als u bent overgeschakeld naar een ander abonnement en u kreeg daar een nieuw gsm-toestel bij zal u die wellicht weer moeten inleveren.