Telefoonteam

Ook vanavond zitten Jeroen en zijn team weer klaar om je consumentenkwesties te inventariseren. Je kunt ze bellen van 19:30 tot 22:00 op 0800 - 1343.

Naar aanleiding van de beloftes die Vodafone vorige week in Radar deed, ontving de redactie veel vragen. Radar heeft daarom het een en ander op een rijtje gezet. Heb je een abonnement voor 7 april? Dan kun je gratis overstappen naar een andere abonnementsvorm.

Daarnaast ontving Radar veel vragen over het formulier op de site van Vodafone. Mensen vertelden ons dat ze maar 1 factuurnummer konden invullen, terwijl het al meerdere maanden speelt. Vodafone vertelde tegen Radar dat je gewoon extra factuurnummers in het omschrijvingsveld kunt noteren.

Heeft Vodafone je een oplossing aangeboden? Ben je blij met de geboden oplossing of ontevreden? Vul dit formulier in.Ov-chipkaart saldo

Meneer Scheurwater vroeg zich af wie het saldo op een ov-chipkaart beheert. Maar zowel de vervoerder, als het bedrijf achter de kaart (Trans Link Systems) wezen naar elkaar. Radar belde ook even naar de bedrijven en wat blijkt: het verschilt per situatie. Als je saldo op de kaart laadt, dan beheert het bedrijf achter de kaart dat. Wanneer je in- en uitcheckt, dan gaat de ritprijs naar de vervoerder. Ook als je vergeet uit te checken, dan blijft de vervoerder het beheren. Lees ook: 5 vragen over het geld op je ov-chipkaartOproep: Garantie-afhandeling

Radar is op zoek naar mensen met garantieproblemen. Het gaat hier bijvoorbeeld om problemen bij een computer van een supermarkt of een tablet in de drogist. Heb je bij zo’n winkel weleens aanspraak gemaakt op garantie, en ben je toen doorverwezen naar de leverancier of de fabrikant? Vul dan het formulier in.