Test-Aankoop wil compensatie van Groupon voor Luierbox-gedupeerden

De Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop eist een compensatie van Groupon: elke gedupeerde van Luierbox.be moet worden terugbetaald. De luiers - die via een Groupondeal werden aangeboden - werden niet of nauwelijks geleverd.
Radar ontving in januari dit jaar klachten over pamperbox.be en luierbox.be. Zo schreef Nienke: 'Eind 2016 heb ik via Groupon een deal gekocht voor 12 maandboxen pampers. In totaal 330 euro voor 12 maanden pampers. Helaas komt pamperbox.be (inmiddels luierbox.be) zijn afspraken niet na. Heb in november 1 maandbox ontvangen, daarna niets meer. Via de media begrijp ik dat er veel gedupeerden zijn. Pamperbox reageert niet meer. Ik wil graag mijn geld terug.'
Groupon in gebreke gesteld
In februari werd de verkoper van de luierdienst opgepakt en achter de tralies gezet. Nu heeft Test-Aankoop Groupon in gebreke gesteld, en terugbetaling geëist. Groupon stelt 'enkel een tussenpersoon te zijn', en biedt de getroffen consumenten een waardebon. Test-Aankoop neemt daar geen genoegen mee. 'Daarmee minimaliseert het bedrijf zijn wettelijke verplichtingen. In werkelijkheid is het duidelijk verkoper van alle diensten en goederen op zijn website'.
Bron: Test-Aankoop