Test: Epileren
De zomer komt eraan, dus er worden weer benen onthaard. Op de markt zijn verschillende apparaten die zeggen de pijn van het epileren te kunnen verzachten. Radar test zes van deze apparaten op een bijzondere groep testpersonen: een mannen rugby-team.
Het is weer zomer. Tijd voor rokjes en korte broeken. Voor de meeste vrouwen betekent dit alleen ook weer de ellende van ontharen. Tijd voor een epilatorentest. Onze proefpersonen zijn mensen met een lage pijngrens: mannen. We hebben wel een aantal stoere mannen gevonden, namelijk de rugbyers van Rugby Club Hilversum
Er zijn veel epilatoren op de markt met van alles er op en er aan, zoals scheer en trimfuncties. We hebben de populairste genomen en richten ons puur op de epilatoren.
We testen de volgende apparaten:Braun Silk Epil Softprotection
Deze kost 69.99 en heeft een huidverzachter en een clip waardoor meer haartjes tegelijkertijd verwijderd worden: de zogenaamde Efficiency Pro Clip.Philips Satinelle Massage
Ook deze kost 69,99 met massage-opzetstuk.Carmen Duo Optima
Dit is de goedkoopste, 39,95Babyliss Paris
De duurste, namelijk Euro 89,90.
Maar dan krijg je er ook nog twee epilatoren bij:Philips Satin Ice
Deze kost Euro 69,95 en heeft een ingebouwd koelsysteem.Braun Silk Epil X'elle
De Braun Silk Epil X'elle van 79,99
Deze heeft onder andere een los ijspack.De test
Deze vier rugbyspelers hebben zich beschikbaar gesteld en hun twee benen opgeofferd. Op ieder been makken ze drie vakken, zes in totaal dus. De mannen testen op de volgende punten:
Hoe ligt het apparaat in de hand?
Gaan alle haren er uit?
En hoeveel pijn doet het?
Na de test kunnen de mannen het niet eens worden over de winnaar. Ze vinden het allemaal niks en kijken nu met andere ogen naar dit vervelende klusje.Uitslag
1. Babyliss Paris en de Carmen Duo Optimal
3. Philips Massage
4. Braun Silk Epil Softprotection
5. Braun Silk Epil X'Elle
6. Philips Satin Ice
Reacties fabrikanten:Philips: "Wij zijn verbaasd over de uitslag. Iets als een pijngrens is heel individueel. Bij mannen ligt die grens veel lager, zij kunnen veel minder hebben. De doelgroep sluit gewoon niet aan. Er is ook gewoon een verschil tussen "first time users" en ervaren gebruikers van epileerapparaten. Onze twee modellen die jullie getest hebben staan wel in de top drie van best verkochtte apparaten. We geven ook niet aan dat ons product pijnloos is. We noemen het 'nagenoeg pijnloos', omdat je niet kunt beweren dat het geen pijn doet."Babyliss: "Super! Het is leuk om een vergelijkend onderzoek te zien. Helemaal actueel, met het weer op dit moment. Heel leuk om te horen. Er zijn natuurlijk zoveel nieuwe modellen, die introduceren jaarlijks heel veel nieuwe apparaten. Deze is van vorig seizoen. Het is wel leuk om dit te zien in vergelijking met alle nieuwe hightech snufjes, om te zien dat deze het goed heeft gedaan. Je zou denken dat producten met bijvoorbeeld een ijs-element veel pijnlozer zou zijn. Maar dat is dus echt een marketingargument. Zeker leuk dat wij niet het nieuwste van het nieuwste hebben, maar dat we gewoon wel op de eerste plaats zijn geeindigd."Carmen: "Hartstikke goed! Daar zijn we heel blij mee. Hij is destijds ook door de Consumentenbond als beste keus bestempeld. Ik ben heel blij met het resultaat. We zullen dit heuglijke nieuws intern doorgeven."
"Wij zijn verbaasd over de uitslag. Iets als een pijngrens is heel individueel. Bij mannen ligt die grens veel lager, zij kunnen veel minder hebben. De doelgroep sluit gewoon niet aan. Er is ook gewoon een verschil tussen "first time users" en ervaren gebruikers van epileerapparaten. Onze twee modellen die jullie getest hebben staan wel in de top drie van best verkochtte apparaten. We geven ook niet aan dat ons product pijnloos is. We noemen het 'nagenoeg pijnloos', omdat je niet kunt beweren dat het geen pijn doet."Babyliss:
"Super! Het is leuk om een vergelijkend onderzoek te zien. Helemaal actueel, met het weer op dit moment. Heel leuk om te horen. Er zijn natuurlijk zoveel nieuwe modellen, die introduceren jaarlijks heel veel nieuwe apparaten. Deze is van vorig seizoen. Het is wel leuk om dit te zien in vergelijking met alle nieuwe hightech snufjes, om te zien dat deze het goed heeft gedaan. Je zou denken dat producten met bijvoorbeeld een ijs-element veel pijnlozer zou zijn. Maar dat is dus echt een marketingargument. Zeker leuk dat wij niet het nieuwste van het nieuwste hebben, maar dat we gewoon wel op de eerste plaats zijn geeindigd."Carmen:
"Hartstikke goed! Daar zijn we heel blij mee. Hij is destijds ook door de Consumentenbond als beste keus bestempeld. Ik ben heel blij met het resultaat. We zullen dit heuglijke nieuws intern doorgeven."