Tv-uitzending 31-08-2020

In de eerste uitzending van het nieuwe seizoen kijken we naar een probleem dat al maanden speelt: de reisvouchers. Hoeveel geduld moet je als klant hebben? Daarnaast besteden we aandacht aan letselschade gedupeerden die onnodig lang moeten wachten op een schadevergoeding, waar we een groot onderzoek naar hebben gedaan. En wat gaat Fons deze week uitspoken?

Radar verzamelt en analyseert meningen via online vragenlijsten en confronteert bedrijven met problemen. Meedoen is gratis.

Chaos in de wereld van reisvouchers

Vliegtuigmaatschappijen en reiswinkels zijn onbereikbaar, aangevraagde vouchers komen niet binnen en geld wordt maar niet teruggestort. De klachten over het aanvragen van reisvouchers en het terugkrijgen van geld blijven binnenstromen op de redactie van Radar. En het gevoel dat het allemaal niet goed komt en dat de bedrijven het niet aankunnen wordt met de dag groter. Dat de vliegtuigmaatschappijen en reiswinkels het zwaar hebben staat buiten kijf, maar hoe ver mag dit gaan? Hoe lang mag een klant redelijkerwijs wachten op antwoord? Ook de Consumentenbond wordt overspoeld met klachten. Ze reageert maandag in de studio.

Onderzoek Radar: Letselschade gedupeerden wachten onnodig lang op schadevergoeding

Het zal je maar gebeuren. Een ongeluk krijgen buiten jouw schuld en maar niet uitgekeerd krijgen door de verzekeraar. Het overkomt Ingrid die 15 jaar geleden in haar auto op een voorrangsweg wordt aangereden. Ze was pas 28 jaar en loopt door het ongeluk een whiplash, niet aangeboren hersenletsel en een incomplete dwarslaesie op. Ze voert nu al 15 jaar strijd voor een redelijke schadevergoeding. De verzekeraar van de tegenpartij wil niet uitkeren en ondertussen zit Ingrid financieel aan de grond. Want werken gaat niet meer. Het verhaal van Ingrid is helaas geen incident. Dat blijkt uit een enquête van Radar. Uit de enquête blijkt dat van de ruim 3000 ondervraagden met een letselschadezaak maar liefst 2 op de 3 aangeeft het gevoel te hebben dat de schade-afwikkeling onnodig wordt of is vertraagd. In de studio reageren de verzekeraars en de politiek.

Jouw mening over producten en diensten laten meetellen?

Zijn de problemen die jij als consument ervaart een toevallig probleem, of hebben meer mensen hier last van? Met de input van een grote groep mensen kan Radar zien of zaken stuctureel fout gaan, en organisaties hierop aanspreken. Radar verzamelt en analyseert meningen via online vragenlijsten en confronteert bedrijven met problemen. Meedoen is gratis. Lees hier hoe je je kunt aanmelden