Update gezonken woonboot: Allianz gaat overstag na oproep Radar
Allianz zal de verzekerden van de gezonken woonboot tegemoet komen in hun schade. Radar besteedde maandagavond aandacht aan het verhaal van Jan Willem en Andrea. Hun splinternieuwe woonboot zinkt tijdens het vervoer naar de ligplaats, en verzekeraar Allianz geeft niet thuis.
Pas na een oproep in de uitzending en op sociale media is Allianz bereid Jan Willem en Andrea te helpen. De oproep op de Facebookpagina van Radar is meer dan achtduizend keer gedeeld en bereikte meer dan een half miljoen mensen. Op de Facebookpagina van de verzekeraar kwamen ook veel reacties binnen.Radar gemist: Alles in het water gevallen
'Mochten uitgaan van goed verzekerde boot'
Allianz laat weten: 'De verzekerden mochten er, op basis van de gevoerde correspondentie, vanuit gaan dat het vervoer van hun woonboot gewoon goed verzekerd was. Uiteraard dient het vervoer over water dan wel met de nodige zorgvuldigheid uitgevoerd te worden.
Dat is helaas hier aantoonbaar niet het geval geweest. Om nu te voorkomen dat de verzekerden het slachtoffer worden van een gevecht tussen verzekeraars onderling, heeft Allianz besloten de ontstane schade voor te financieren en zelf te verhalen.' Volgens Allianz hadden verzekerden 'van een dergelijke complexe zaak nooit het slachtoffer mogen worden.'
Jan Willem: 'Kracht van sociale media onderschat'
Woonbooteigenaar Jan Willem laat aan Radar weten: 'We kunnen het gewoon niet geloven, het is echt bizar dat ze zo snel al tot deze beslissing zijn gekomen. We zijn heel blij, maar Allianz had gewoon naar de uitzending moeten komen om dit bekend te maken. Ik denk dat ze de kracht van sociale media totaal verkeerd heeft ingeschat.'