Veel klachten over telecomprovider Online.nl

onlinenl.jpg

Ruim 200 nieuwe klachten zijn er sinds 1 november binnengekomen bij de Consumentenbond over telecomprovider Online.nl. Naar aanleiding van deze klachten heeft de Consumentenbond de Autoriteit Consument & Markt (ACM) over deze nieuwe problemen geïnformeerd.

De meeste klachten over Online.nl gaan over de slechte dienstverlening van de provider. Klanten kunnen dagen zonder internet zitten en het kan ook voorkomen dat de verbinding weken instabiel is.

Daarnaast zijn er ook klachten over de prijsverhoging die die provider onlangs doorvoerde. Klanten zouden daarmee sneller internet kunnen afnemen maar in veel woongebieden is er technisch gezien niks van die hogere snelheid te merken.

Klanten klagen ook over lange wachttijden van de klantenservice en beloftes die niet worden nagekomen.

Nieuw netwerk

Online.nl liet in oktober weten dat er werkzaamheden aan zijn netwerk uitvoert en klanten overzet naar een nieuw netwerk. De provider beloofde de problemen direct aan te pakken en er voor te zorgen dat deze uiterlijk op 5 november opgelost zijn.

ACM

Deze problemen bij de provider zijn niet nieuw. De Consumentenbond ontvangt sinds 2014 veel klachten over Online.nl. Wegens aanhoudende problemen werd aan de ACM gevraagd om op te treden. De toezichthouder van ACM kan bedrijven waarschuwen en boetes opleggen wanneer zij de regels overtreden.  

 

Bron: Consumentenbond