Vraag het Antoinette: Niet zoals beloofd
Familie Breedveld uit Enschede: Wij boekten deze zomer een vakantie aan de Turkse Riviera. Een luxe hotel accommodatie met zwembad en op loopafstand van het strand, zo werd ons beloofd. Maar het viel allemaal zwaar tegen. Het zwembad was leeg wegens onderhoudswerkzaamheden, de kamers waren viezig en benauwd en de wandeling naar het strand bedroeg toch gauw 35 minuten. De hostess ter plekke kon niets anders regelen, dus hebben we de vakantie toch maar uitgezeten. Hebben we nu toch recht op enige vergoeding?
Jazeker. Als de accomodatie sterk afwijkt van hetgeen de folder heeft beloofd, dan heeft het zeker zin dit voor te leggen aan de geschillencommissie Reizen. Voorwaarde is dan wel dat het reisburo of de touroperator waar de reis geboekt wel is aangesloten bij de ANVR. Andere voorwaarde is dat u ter plekke al een poging gedaan heeft het probleem op te lossen, maar dat is in jullie geval gebeurd. Binnen een maand na thuiskomst dient u schriftelijk een klacht in te dienen bij de reisorganisator. Als de klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost kunt u de geschillencommissie benaderen. Maar pas op! Wij hebben diverse klachten binnengekregen dat de klachtafhandeling van de reisorganisatie zoveel tijd in beslag nam dat de geschillencommissie niet binnen drie maanden na terugkomst benaderd kon worden, en dat is dan weer een voorwaarde van de geschillencommissie Reizen. Dus als het antwoord op uw klacht te lang op zich laat wachten, zorg er dan wel voor dat u op tijd de geschillencommissie benaderd.