Waar komen die aanbiedingen in Mijn-Bonusmail van AH vandaan?

mijnbonuskaart-780.jpg

Mirjam ontvangt mailtjes van Albert Heijn met gepersonaliseerde aanbiedingen, gebaseerd op koopgedrag met haar bonuskaart. Hoe kan het dan dat er afprijzingen in staan van artikelen die ze nooit koopt? En waarom blijken enkele van deze producten niet in haar filiaal aanwezig?

Mirjam plaatste dit bericht op de Facebookpagina van Radar.

Voorkeursfiliaal

In principe houdt de Mijn-Bonusmail ook rekening met de beschikbaarheid van de producten in jouw voorkeursfiliaal. Mogelijk is hier iets misgegaan, omdat er bijvoorbeeld op het laatste moment een product in de aanbieding is uitgevallen en daarom vervangen is door een generiek artikel, aldus de woordvoerder.

Mijn AH-profiel

Hoe zit het dan met dat verjaardagsontbijt? Voor producten uit deze mail kan het volgens de zegsman 'toevallig zo zijn dat Mirjam geen van de aanbiedingen uit de verjaardagsmail eerder gekocht heeft.'

Zowel de geboortedatum als het voorkeursfiliaal kunnen overigens worden gecontroleerd en aangepast in het 'Mijn AH-profiel'. Daar kun je ook inzien welke producten je de afgelopen drie maanden hebt gekocht.

Zie je het niet zo zitten om deze persoonlijke informatie met Albert Heijn te delen? Dan zit je in ieder geval een stuk beter met een anonieme bonuskaart.