Waarom maakt Aegon 1 eurocent over op mijn rekening?
Heeft Aegon onlangs 1 eurocent overgemaakt op je bankrekening? Dan is het goed om te weten dat dit geen oplichting is. Het betreft echt een overboeking van de bank, met de vraag contact met ze op te nemen om je opnieuw te identificeren.
Wettelijk verplicht
Op de website van Aegon staat dan ze wettelijk verplicht zijn om de gegevens van je identiteitsdocument te registreren. 'Deze informatie wordt alleen gebruikt voor het verplicht delen van informatie met de Belastingdienst.' Rijksoverheid meldt het volgende hierover: 'Financiële instellingen zijn verplicht om de identiteit van hun cliënten vast te stellen. Deze identificatie vindt plaats om ongebruikelijke transacties te kunnen melden.'
Benadering Aegon
Joke van Gompel, employer & internal brand manager, voegt hier desgevraagd het volgende aan toe: 'Wij vragen onze klanten zich opnieuw te identificeren. Wij proberen klanten hiervoor via verschillende kanalen te bereiken, waarbij we de voorkeur geven aan het sturen van een brief of e-mail. Ook nemen we wel eens telefonisch contact op.'
Overboeking
Als ze niet met je in contact kunnen komen, kiezen ze ervoor om 1 eurocent naar je over te boeken met de vraag contact op te nemen. 'Dit doen we omdat we natuurlijk niet zomaar een rekening willen blokkeren. Klanten kunnen dan de juiste gegevens doorgeven aan de servicedesk, zodat ook zij zich opnieuw kunnen identificeren.'