'Weinig advies en service bij reisbureaus'

Het is droevig gesteld met advies en service op maat in reisbureaus. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond die anoniem honderd reiswinkels van vijf ketens bezocht.

'Een derde haalt een onvoldoende. Het gemiddelde rapportcijfer is 6,5', aldus de bond in De Telegraaf.

Terughoudend in weggeven kennis

De ANVR-reisbureaus verdedigen zich door te wijzen op de praktijk van alledag. 'Consumenten halen gratis info, gidsen en advies in de reiswinkel en boeken vervolgens elders online. We zijn terughoudend om onze kennis, ervaring en kostbare tijd zomaar weg te geven', aldus een woordvoerder.

'Onbegrijpelijk'

Kees Verplanke van de Consumentenreisgids vindt dat een onbegrijpelijke en kortzichtige redenering. 'Reisbureaus laten kansen om zich te onderscheiden liggen. Die mensen zien ze nooit meer terug.'

Bron: ANP MediaWatch / De Telegraaf