Woekerpolis stapt naar Ombudsman

Zaak Rabobank Opmaat Hypotheek bij Ombudsman Financiële Diensten

Stichting Woekerpolisclaim en Vereniging Consument & Geldzaken leggen gezamenlijk vijf voorbeelden neer bij de heer Wabeke, Ombudsman Financiële Diensten.

Oplossing conflict

Dit staat in een openbare brief gericht aan Wabeke. Hierin maken de Stichtingen duidelijk dat de Rabobank als tussenpersoon onvoldoende de klant op de hoogte heeft gesteld van de risico's van het product Opmaat Hypotheek en dat de bank de klant te weinig heeft verteld over de kosten van de Overlijdensrisicodekking.

De Stichtingen hopen zo samen met de Ombudsman, die in dienst is van het Klanteninstituut Financiële Diensten (KiFiD), tot een oplossing te komen van het conflict dat is ontstaan tussen de Rabobank en haar ontevreden klanten.

Stichting Woekerpolisclaim en Vereniging Consument & Geldzaken hopen met deze vijf voorbeeldzaken een rechtzaak over de Opmaat Hypotheek tegen de Rabobank te kunnen voorkomen.

Rechtzaken

Verder maken de Stichtingen in dezelfde brief duidelijk dat de reeds aangekondigde rechtzaken aangaande woekerpolis Nationale Nederlanden Flexibel Verzekerd Beleggen zeker zal doorgaan en dat hiervoor eerst een gang naar de Ombudsman niet nodig is.

Bron: TROS Radar