Woonwinkel Lil.nl maakt doorstart

lil.nl-faillissement-doorstart-120618.jpg

Woonwebwinkel Lil.nl is sinds 10 juni opnieuw geopend na een doorstart door Diek Invest. De website vermeldt dat klanten weer bij Lil terecht kunnen, 'maar dan bij een nieuwe eigenaar'. In april wijdde Radar nog een televisie-item aan Lil.nl naar aanleiding van klachten.

Op dit moment kunnen artikelen volgens de website alleen besteld worden als ze op voorraad zijn. 'Ons doel is in de komende periode weer volledig assortiment te voeren, hier wordt momenteel hard aan gewerkt', aldus de verklaring op Lil.nl

Klachten over de webshop

Radar heeft in het verleden veel klachten ontvangen over Lil.nl omdat de woonwebwinkel klanten soms maandenlang op hun bestelling liet wachten. Eigenaar Rob Muntz verscheen op 9 april in een tv-uitzending van Radar om op de klachten te reageren.

Volgens de directie van Lil.nl hebben klanten na de uitzending massaal hun bestelling geannuleerd, waardoor de omzet van de webshop gehalveerd zou zijn. De webwinkel vroeg een faillissement aan.

Hoewel klanten nu weer terecht kunnen bij Lil.nl voor het doen van nieuwe bestellingen, betekent dit niet dat de bestellingen gedaan voor 1 mei nog worden uitgeleverd. 'Uitlevering van een order of goederen kan en zal niet meer plaatsvinden', laat de website weten.

'Kans op uitkering is zeer klein'

Consumenten die nog een vordering op Lil.nl hebben, zijn geplaatst op een 'Lijst van Voorlopig Erkende Schuldvorderingen', zij hoeven verder geen actie te ondernemen. De curator geeft aan het nog onbekend is of er een uitkering op de vorderingen zal worden gedaan, 'maar de kans daarop is zeer klein'.

Naar aanleiding van het faillissement heeft de curator veel reacties ontvangen. 'Het is onmogelijk om deze en komende e-mails individueel te beantwoorden', aldus de curator.  Het verloop van het faillissement is te volgen via algemene verslagen.Update 26 juni 10:47:

Lil.nl zoekt samen met WebshopOvername.nl naar ondernemers en investeerders die doorgroei van de webshop mogelijk kunnen maken. In de toekomst zal de webwinkel zich met name richten op indoor living. Het doel is om de omzet verder uit te bouwen in Nederland, Duitsland en België.

Bron: Lil.nl / WebshopOvername.nl