LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door Harry »

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allen, eindelijk is onze zaak ( eegalease ) via leaseproces voorgeweest bij de rechtbank te Amsterdam op vier December 2007 Dexia heeft 4 tot 8 weken de tijd gekregen om te reageren. We wachten uiteraard in spanning af maar hebben een goed gevoel over de afloop. Als de rechtbank vonnis heeft gewezen hoort u nader van mij.

groet Harry
Laatst gewijzigd door Harry op 09 dec 2007 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

leguaan
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 apr 2007 19:23

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door leguaan »

Beste Harry mag ik vragen hoeveel tijd er tussen aanmelden bij leaseproces en voorkomen van jou zaak heeft gezeten.

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door Harry »

Hallo leguaan, wij zijn vanaf 30 December 2005 ingeschreven bij Leaseproces, succes met je zaak.

groet Harry

liba1
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:33

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door liba1 »

Ha Harry
van mij is ook 4 dec via leaseproces voorgeweest
nu maar afvachten

Groetjes jan

leguaan
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 apr 2007 19:23

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door leguaan »

Wij hebben begin Mei 2005 het intakegesprek bij leaseproces gehad het is ook een eegaleasezaak maar zijn waarschijnlijk nog niet aan de beurt wel moeten er van allerlei aanvullende zaken worden opgestuurd was dit bij jullie ook zo. moet je zelf aanwezig zijn als jou zaak voorkomt of wordt dit geheel door leaseproces afgehandeld.

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door Harry »

Beste leguaan,
Diverse gegevens opsturen naar leaseproces is een gangbaar traject, wij hebben ook nog eens een halfjaar geleden 195 euro moeten betalen om het proces te bekostigen( ja ja zelfs de schoorsteen van de rechtbank moet blijven roken, je zou denken dat een rechtbank betaald wordt door belastinggelden, maar helaas ) In de meeste gevallen zal de rechtbank geen gedupeerden oproepen en het met de mensen van leaseproces afhandelen. Succes.

groet,
Harry

p.s. Ik las op internet dat er mensen geklaagd hebben over te uitbundige kerstversiering ( lampjes ) van hun buren, in de toekomst zie ik nog wel een kerstversieringbelasting in de lucht hangen, want je weet je hebt altijd mensen die geld willen verdienen over andermans rug.

leguaan
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 apr 2007 19:23

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door leguaan »

Beste Harry
Bedankt voor je reactie ben toch weer wat wijzer geworden en zal dus maar rustig afwachten er zal toch een keer een uitspraak moeten komen.
Wat betreft de kerstversieringsbelasting maak geen slapende honden wakker.

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door Harry »

Eindelijk is het dan zo ver dexia gaat betalen. We hebben een brief van leaseproces ontvangen 28.03.08 waarin staat dat dexia naar 5300 gedupeerden ( egalease) een brief stuurt met de bedragen die we terug ontvangen inclusief wettelijke rente. Wel wordt geadviseerd om geen enkele brief van dexia te ondertekenen voordat leaseproces dit heeft gecontroleerd, men verwacht misschien toch nog een slinkse zet van dexia, dus opletten geblazen.

Groet Harry

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door capellenaar »

Dus dit houdt echt in dat alle lopende rechtszaken worden gestopt en worden afgekocht? Ben benieuwd of dit inderdaad zo is. Zou super zijn voor een ieder.

Capellenaar

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door Janny »

Afkopen buiten de rechter om, heeft weer een klank van: ik ga mijn eigen gang en ik bepaal de methode.
En dat is nou net iets waarin ik Dexia niet vertrouw. Dus zou ik ieder die al procedeerd willen adviseren ga niet te snel accoord met een stopzetting van je procedure. Je hebt meest de kosten van de advocaat al betaald, en dus is de afwerking vaak al in een laatste stadium, waarom dan daarmee niet doorgaan, en Dexia terwille zijn , en de regie geven.?
Ik moet gedwongen worden om te stoppen, maar anders is het de rechter die de uitspraak doet en de eis uitspreekt.
Bovendien, als Dexia deze weg zou gaan, kunnen zij zeggen: zie je wel wij zijn niet zo slecht , dit waren onderhandse schikkingen.
Wanneer de rechtzaken doorgang vinden, zijn het rechterlijke veroordelingen van Dexia. die blijven staan. als we stoppen gaat \Dexia met de eer strijken. En willen we dat????????
Janny

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Ik denk dat Dexia helemaal niet met de eer gaat strijken. Zelfs in het moederland komen er gedupeerden in het geweer en vergeet de andere misstappers niet !!

De imagoschade is zo groot, dat dit op termijn wel eens een flinke staart kan hebben.

Waarom zou je procederen als je binnen 10 dagen hetzelfde bedrag op de rekening kan hebben?

En daar gaat het om. Afrekenen en verder gaan zonder leaseellende.

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door Harry »

Janny ik weet niet waar jij het over hebt, maar we hebben het hier over eegalease. De hoge raad heeft nu definitief uitgesproken dat een tweede handtekening wel degelijk vereist was, dexia kan alleen nog in beroep gaan bij het europesche hof, maar hier hebben ze van afgezien. Ze MOETEN nu terugbetalen anders zijn ze in gebreke en volgen er wettelijke maatregelen om ze tot betalen te dwingen, dit kan gaan tot het opeisen van lonen of onroerend goed, anders volgt een openbare verkoop, en zover zullen ze het niet laten komen. De eegaleasers hebben gewonnen en wij hopen natuurlijk dat ook andere gedupeerden gaan winnen. Ik loop al mee vanaf de tijd van onze lekkere vriend weber dus ik heb ervaring genoeg opgedaan in al die jaren. Als we bericht hebben van dexia zal leaseproces het controleren en na aftrek van kosten komt het geld op onze rekening. Ik zal het melden als het binnen is.

Groet Harry
Laatst gewijzigd door Harry op 02 apr 2008 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

De betalingen zullen zeker NIET binnen 10 dagen plaatsvinden.

Dexia gaat namelijk eerst controleren of de groep personen die in aanmerking komt voor de volledige vergoeding daar inderdaad recht op heeft. Eind mei volgen dan - op z'n vroegst; er zal waarschijnlijk door de gedupeerden ook nog moeten worden overlegd met hun advocaten en expliciet met het voorstel moeten worden ingestemd - de uitbetalingen. Reken eerder op juni.

Van www.dexialease.nl:
Dexia stuurt aan die contractanten die dit arrest mogelijk aangaat in de eerste weken van april een brief. Wij adviseren u af te wachten of u deze brief krijgt. Het gaat om een overzichtelijke groep voor wie dit arrest van belang is. Het arrest heeft volgens Dexia betrekking op ongeveer 5.300 contracten.

De gegevens van die contractanten voor wie dit arrest mogelijk geldt, gaat Dexia nog controleren. Als inderdaad lijkt dat aan alle criteria is voldaan, stuurt Dexia rond half mei 2008 een voorstel voor de afwikkeling in lijn met het arrest (schadeloosstelling).

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door Janny »

Harry,
nou ik loop eveneens een poosje mee in dit vervelende circuit, sinds 2001, dus!
Waar ik het over had is de uitspraak van de Heer Knüppe, dat hij de zaak buiten de rechter om wil afhandelen. Misschien goed om het weer even door te lezen!
Wat je verder schrijft ken ik allemaal uit ondervinding, dus schrijf je voor mij niets nieuws.
Janny

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door capellenaar »

De informatie op de Dexiasite is ineens verdwenen!!! Wat zou dat nou weer moeten betekenen??????????

Capellenaar

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door capellenaar »

Staat er ineens weer op. Pfffffffff dacht even dat ze het weer ingetrokken hadden maar nee hoor, wij gaan er weer voor.

Capellenaar

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door B17 »

De toonzetting is niets anders dan al 8 jaar lang wij maken uit wat goed voor u is, dat zij alles hebben verkloot is Dexia niet aan te rekenen, want zij wilden het alleen maar overnemen om als spekkoper te fungeren in de samenleving en wee hij die er het er niet mee eens is,
die zullen wij alle hoeken van de rechtbank laten zien. (Zienswijze van een of andere eerdere bestuursvoorzitter)

Kortom alles hebben zij in het honderd laten lopen.

Laat de rechter en de advocaat maar uitmaken wat goed is voor de gedupeerden, er is al te lang gerotzooid met het eega-verweer, en
elk voorstel in de overleg met je advocaat en niet zelf met D in overleg gaan, want die gunt je niets.

Teleurgesteld zijn over iets, wat al lang al bekend was en ook intern,
is nooit te vertrouwen

liba2
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 apr 2008 19:52

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door liba2 »

onze zaak in al bij de rechter geweest dus d..... weet hoe de zaken er voor staan
volgens mij vallen ze als groep binnen de gewenste procedure
dit hoeft niet lang te duren
ik ben benieuwd wat leaseproces nu doet ,komen ze voor deze groep met een voorstel of wachten ze tot d... komt
vooral rustig aan doen we krijgen een goede rente van d....
het beste nieuws in jaren
in mei ga ik lekker op vakantie lekket feesten :lol:

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door Harry »

HET GELD IS BINNEN. Eindelijk na jaren strijd ( vanaf 2000 ) hebben wij ( eegaleaser ) ons geld terug.
We hebben onze inleg terug plus de wettelijke rente. Wij wensen een ieder die nog bezig is met een proces veel sterkte toe.
HOERA-HOERA-HOERA-HOERA-HOERA-HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Groetjes Harry

liba2
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 apr 2008 19:52

Re: 4 DECEMBER 2007 is onze zaak voorgeweest te AMSTERDAM

Ongelezen bericht door liba2 »

Harry
Van harte geniet er van
onze zaak is toen ook voor geweest
hoe is dit tot stand gekomen belde ze je op van laeseproces
of heb je een brief gehad van d....

Gesloten