LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo,

Ik wil me wel afmelden bij leaseverlies omdat ik toch al zelf aan het procederen ben,maar dan gaat de stichting ervanuit dat je ingegaan bent op het Dexia aanbod.
Ik heb als reden dat ik het vertrouwen in hun opzeg.

groetjes yvonne s

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Leaseverlies gaat wel van meerdere foute veronderstellingen uit, dus maak je niet zo druk! :wink:

Ze roepen en doen veel, maar of dit allemaal wel zo goed voor ons is, betwijfel ik ten zeerste.

Dat ze eerst maar eens met een uitgebreid (gespecificeerd) financieel verslag komen!!

m.v.g. justice man

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door magda »

Ik zou het allemaal nog even afwachten. Ik denk, dat ze achter de schermen toch wel het nodige werk verzetten. Maar zolang die waardeloze banken (inmiddels) zich alsmaar kunnen verschuilen achter onze onvolprezen rechtspraak en ons "zwoegende" kabinet, is het voor hen ook lastig.
Maar wat zou je dan nog meer van hen willen horen?

M

yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo,

Nou in principe helemaal niets ,ik ben blij dat ik vorig jaar door adviezen van piet en ton een andere weg ben ingeslagen.

groetjes yvonne s

jb
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2005 20:24

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door jb »

Iedereen is boos op de regering en de banken, maar niemand had iets gezegd als de aandelenkoersen alleen maar gestegen waren. Men vergeet dat er ook mensen zijn, die zelf aandelen gekocht hebben en hierbij veel geld hebben verloren. Denk eens aan de mensen die bijvoorbeeld KPN-aandelen gekocht hebben voor 30 euro, waarvan de huidige koers rond de 7 euro is. Ma.w. speculeren in aandelen moet men alleen doen met spaargeld en NIET met geleend geld.

JB

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door aert0001 »

Deze mensen speculeerden niet, deze mensen waren géén beleggers, ze konden immers NIET kopen of verkopen, deze mensen vertrouwden de verkeerde mensen, en die gingen vervolgens met hün spaargeld, pensioen en studiegeld vandoor.

En nu willen dezelfde "verkeerde mensen" nóg meer geld van hun slachtoffers zien, nu komen ze met een al dan niet "fictieve restschuld" aan kakken.

ook stelen wordt nog steeds sluwer,

Ton

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door croosjes »

Allemaal,als al deze gedupeerden 90.000 zich afmelden dan moet duisenberg wel met belangen organisaties praten dus de verantwoordelijkheid/meedenken ligt dus bij deze gedupeerden om een eigen proces te beginnen via de georganiseerde belangen organisaties.
En leaseverlies enz.zo uit te sluiten.Dit is namelijk de enigste manier om het getij te keren en maatgevend aan de slag te gaan.


vrgr.Andre

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door impact »

Croosjes, leer eerst eens fatsoenlijk en begrijpelijk Nederlands te schrijven. Enigste bestaat niet: enige is al de overtreffende vorm van het woord. Leer je nu iets?

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Misschien wil croosjes dat duisenberg eerst met hem komt praten om vervolgens al onze schulden te vergeven?

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door magda »

(quote)Iedereen is boos op de regering en de banken, (unquote)

Vind je dit zo gek dan. Je wordt bedonderd, waar je zelf bij staat. Je kent dat verhaal van Aegon toch??
Het vervelende is nu, dat ieder voor zich moet procederen, waardoor de kosten nog eens extra verhoogd worden. Er moet toch een mogelijkheid zijn om simpelweg die banken te verplichten alles terug te betalen. Dat is met de bouwfraude toch ook zo gegaan.
Toen was het wel de moeite waard een hoorzitting te houden, omdat er aan de centjes van Den Haag was gemorreld.
Maar ja, ik zal allemaal wel te simpel denken.

M

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Hollander »

Er moet toch een mogelijkheid zijn om simpelweg die banken te verplichten alles terug te betalen. Dat is met de bouwfraude toch ook zo gegaan.
Nee toch, ook alle gedupeerden van bouwfraude moeten zelf via de rechter hun geld halen, toch? Waar heb jij het over?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Piet »

En wij, gedupeerden, zullen ons recht ook halen ook via de rechter en ons geld terugvorderen van Dexia.

Ga maar naar de rechter !
De afgelopen jaren is dit ons voorgehouden door de meerderheid van de Tweede Kamer en de regering.
Zij hebben altijd gezegd dat het een geschil was tussen private partijen en de rechter moet er maar over oordelen.

Nu doet de rechter dit en ten nadele van Dexia en wat gebeurt er nu?
Alle rechtszaken worden aangehouden omdat de overheid eigenlijk toch wel belang heeft in een positieve uitspraak voor Dexia!!!

Waarom nog betalen aan Dexia, alleen de rechter kan zich uitspreken over de rechtmatigheid van Dexia om deze gelden te innen.
Stop ermee en ga dexia dagvaarden.
Dexia weet dat ze fout zitten en hebben De Nederlandsche Bank gevraagd om hun lijdensweg te bekorten.
Trap er niet in, het is jouw geld waar het om gaat en jouw leven.
Ga procederen en wij willen graag helpen.

Elke euro betaald aan Dexia is een verloren euro.

Groeten,
Piet

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Piet, Dexia stuurt rechters die op het punt staan een uitspraak te doen, een brief (met kopie aan de gedaagde) met het verzoek de zaak aan te houden op de parkeer-/slaaprol. Ook eegaleasezaken waar de rechter al een tussenvonnis heeft uitgesproken in het nadeel van Dexia. Daar moet toch iets aan te doen zijn???

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Pieter »

Allemaal,als al deze gedupeerden 90.000 zich afmelden dan moet duisenberg wel met belangen organisaties praten dus de verantwoordelijkheid/meedenken ligt dus bij deze gedupeerden om een eigen proces te beginnen via de georganiseerde belangen organisaties.
En leaseverlies enz.zo uit te sluiten.Dit is namelijk de enigste manier om het getij te keren en maatgevend aan de slag te gaan.
We kunnen over Andre heen vallen, maar de inhoud kan ik eigenlijk alleen maar onderschrijven.

Het is in nederland zo dat je alleen in georganiseerd verband zoden aan de dijk kan zetten.
Zie Leaseverlies, bijna 100.000 aangeslotene. wie wordt als gespreks partner gekozen? Zo te zien degene met de grootste achterban, want dat, zo lijkt het, is maatgevend van het algemene gedachten goed der gedupeerden.

We kunnen met z'n alle roepen van moord en brand , maar zolang dat niet in één gezammelijk georganiseerd verband verkondigd wordt ben je niet meer dan een paar versplinterde luizen in een pels die af en toe een spelde prikkie geeft. Lastig en pijnlijk maar waait weer over.

Mvg,
Pieter

Gast

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien sla je een paar details over !!! Dexia staat niet met alles in het ongelijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Pieter »

Jerom,

Klopt. Dexia is ook opgelicht door AEGON :D

Mvg,
Pieter

Gast

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk meer aan mensen met een tweede hypotheek, waarvan iets wordt belegd in aandelen :lol: Of mensen die als voorbeeld een WVD afgesloten hebben met winst en die winst weer in een andere WVD gestoken hebben !!

En dat is nu met verlies afgesloten. Beiden wisten dus dat het om een lening ging.

Huurkoop als de HR dat bevestigt dan kun je alsnog gaan procederen en dan kunnen partners onder ede gaan verklaren, dat ze niet wisten dat hun partners een contract hadden afgesloten.

Zo zijn er nog wel een paar voorbeelden. Je kunt pas juichen als het geld wat je denkt te vorderen van Dexia op je bankrekening hebt staan :roll:

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Pieter »

Jerom,

De vraag of men wist dat het een lening was is in dit soort gevallen die jij aanhaalt niet zo interessant. Interessanter is de zorgplicht van de aanbieders. Kon de contracttant deze lasten dragen? Is er rekening gehouden met zijn motieven etc etc etc.

Mvg,
Pieter

Gast

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Gast »

Pieter dat speelt ook een rol, al hoewel met deze maffe rechters weet je het maar nooit 8)

Net wat ik zeg het zal moeilijk worden voor de mensen met een 2e hypotheek, enorme schulden van minimaal € 50.000,00 etc. en dat moet ook meedoen in de verdeling ?????????????? Of zijn de kaarten nog niet geschud :?: :?:

Wordt moeilijk hoor volgens mij. Succes in ieder geval :!:

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: AFMELDEN BIJ LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Pieter »

Jerom,

Bij ontbreken van handtekening is er sprake van vormfout bij het tot stand komen van het contract. Of je nu wel wist wat je had of niet, is van ondergeschikt belang voor de partner die het contract ontbind. Hij zij ontbind op wettelijk gronden. Bijna kat in het bakkie case.

Bij andere vormen, Zorgplicht een sterk argument. misleiding, tja we zijn misleid maar is juridisch geen sterk argument men dient ook zelf te kunnen nadenken bij afsluiten van een product zegt men doorgaans. Dit is tevens een zwakte in de wetgeving, hier wordt de weg open gezet voor oplichters zoals AEGON, DEXIA, Spaar Select, Spaarbelg, Levob en alle ander banken wanneer het fout gaat hier een vrijbrief aan te geven dat men mag oplichten omdat de consument maar op hun hoede moest zijn :evil: Sterk staaltje van een Bananenrepubliek Nederland in krijtstreep pakken.

De groep die je aanhaalt. Das een sterk staaltje zorgplicht. tweede hypotheek aan risico volle belegingsproducten koppelen. Je moet dan wel erg laag gevallen als bankaire instelling zijn om dit op de markt te brengen.

Dan nog het Wck vraag stuk. Zonder vergunning leningen afsluiten is illegaal en dus is het contract nietig. Ongeacht of men zorgplicht heeft verzaakt etc etc.

Mvg,
Pieter

Gesloten