LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alles gaat kapot

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Dirk71
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2009 23:41

Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door Dirk71 »

Ik zie het niet meer zitten.
Even kort: ik heb 5 "feestplannen" lopen voor 22,68 per stuk/per maand. Al 100 maanden betaal ik deze termijnen netjes en zonder problemen. Helaas ben ik sinds 1 januari mijn baan kwijt, wegens de economische omstandigheden. Omstandigheden waar die fijne banken de oorzaak van zijn. Ik heb een gezin te onderhouden met twee kinderen (3 en 10). Er is dus helaas een moment gekomen dat ik niet meer kon betalen, termijn 101,102 en 103. Hierna heb ik weer keurig maandelijks betaald, maar dat heeft mijn gezin veel gekost. Dingen die we deden kunnen niet meer. We moeten eten en drinken van 35 euro per week, voor z´n vieren. Ik heb dexia proberen te bellen om tot een oplossing te komen omdat ik gesommeerd werd de drie misgelopen termijnen te betalen. Deed ik dat niet, dan verkopen ze de contracten en moet ik evengoed alle termijnen betalen. (Wat dat nou voor voordeel biedt???)Als je dan voor 15 cent per minuut z´n kneus van dat callcenter aan de lijn krijgt, krijg je dus 0,0 medewerking. Het kan niet, dat doen we niet, leidinggevenden komen nooit aan de telefoon etc. Dit al drie keer. Vandaag weer geprobeerd. Ik kon niets eens mijn eerste zin afmaken en kreeg van haar meteen een vergelijk voor mijn kiezen van, `stel dat u uw verzekering niet betaalt`. Ik heb mijn verhaal verder niet kunnen doen want ze bleef er doorheen tetteren. Ook nu weer kon ik geen leidinggevende spreken. Toen ik haar meldde dat ze wel met een KLANT vandoen had en dat het mijn 15cent per minuut was, werd ik ongevraagd in de `hold` gedrukt. Weer geen oplossing dus, maar over vier dagen gaan ze dus de contracten verkopen, met alle gevolgen van dien! Weet nu al wat er gaat komen. Deurwaarders etc. Ik heb mijn beste wil getoond, maar ik weet het niet meer. Alle financiele druk en deze ellende maakt mijn gezin kapot! Mijn vriendin en ik lijken wel te vervreemden van elkaar. Geef haar eens ongelijk. Zij heeft hier niet om gevraagd. En ik ben er vol ingestonken bij Dexia. Toen ze mijn geld wilden kon ik altijd iemand bereiken, maar nu ik in de problemen zit is er niemand thuis. Dexia is meedogenloos. De middelvinger en een grote bek kun je krijgen als klant. Ik ben kapot!

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Dat er nog steeds mensen zijn die nog steeds aan Dexia betalen........
Al jaren geleden werd hier geadviseerd "stop met betalen".
Er komt echt geen deurwaarder.
Wel incassorekeningen.
Met alleen niet meer betalen kom je er dus niet, er moest wel actie worden ondernomen.
Bv. de Duisenbergregeling accepteren als procederen meer zou kosten
dan het zou opleveren.
En anders een advocaat inschakelen.
Ook zijn er al jarenlang meerdere belangenverenigingen om gedupeerden te adviseren.
Maar domweg elke maand blijven betalen, verder niets doen en dan klagen, tja.......
OD.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door aert0001 »

het grenst inderdaad aan het ongelooflijke maar helaas:

Ja, er zijn nog altijd mensen die in volle onwetendheid of tegen iedere logica in, trouw betalen en hopen op iets anders dan ellende, stom, stom, stom.

Ton

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Dirk71,

Het is inderdaad frustrerend dat je nog niet eens je verhaal kunt vertellen aan iemand van Dexia.
Gelukkig heeft de stichting PAL goede contacten met Dexia en kunnen wij bemiddelen als er problemen zijn, zoals waar je over schrijft.
Je kunt me mailen op [email protected] of, als je wilt bellen, 06-44422838.

Geef de moed niet op, er zijn nog diverse mogelijkheden en samen kunnen we die bespreken.

Groeten,
Piet

Dirk71
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2009 23:41

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door Dirk71 »

@ Piet: bedankt voor de tip. Ik heb vandaag een aangetekende brief gestuurd. Mocht hier geen oplossing uit voort komen, neem ik meteen contact op. Tnx, je hoort van mij.

@ Ton en Oom Dagobert: Ik snap wat jullie bedoelen, maar ik durf het risico niet te lopen. Ik kan geen advocaat betalen.

P.s. Ik vind klagen niet het goeie woord. Ik doe enkel en alleen wat normaal gesproken fatsoelijk is, het betalen van mijn maandtermijnen. Als Dexia ook fatsoen zou hebben zouden ze mij ook netjes behandelen. Dat gebeurt niet. Logisch toch dat ik er niet meer uitkom? Ik durf zo'n bank niet uit te dagen door niet meer te betalen. Ik heb genoeg ellende gehad met deurwaarders en incassobureaus.

Bedankt voor de reacties en suggesties zijn welkom.

Dirk

Bob34
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2009 13:09

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door Bob34 »

Uw betalingsmoraal is goed. Als ik geld leen van iemand dan betaal ik dat ten alle tijden terug en verwacht dat ook van de partij die geld van mij leent.

Hoewel ik nooit geld uitleen maar bij wijze van spreken .Ik wil niet graag als wanbetaler of als dief te boek staan.

Sterkte met uw situatie.

Eugene Cernan
Berichten: 226
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:52

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

Ja, een goede betalingsmoraal is van economisch levensbelang. En het is ook fijn als je weet dat je van je debiteuren op aan kunt. De kredietcrisis leert anders; steeds meer afnemers laten de boel de boel. Is dit toevallig begonnen bij de leaseaffaire waarbij dezen en genen opriepen om vooral maar niet aan je betalingsverplichtingen te voldoen...

Groet Gene

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door B17 »

Klets toch niet zo man, wij spreken hier over gedupeerden die al jarenlang door Dexia of een andere leasebank in een wurggreep wordt gehouden, alleen omdat elke bank ontkent dat er een zorgplicht is.

Als een bank niet waarmaakt wat zij hebben belooft dat gaat er geen euro meer naar die bank toe.

Wij worden als consumenten al jarenlang besodemierterd

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Waarom zijn mensen zo moe
Waarom zijn mensen zo dom
Waarom zijn mensen zo hebberig
Waarom hebben mensen nooit genoeg
Waarom bestelen mensen elkaar
Waarom zijn mensen zo hard
Waarom houdt deze regering banken de hand boven het hoofd
Waarom is de spaarrente zo laag

Waarom, Waarom, Waarom zijn er zo veel vragen ?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door Janny »

zegjijhetmaar,
Wil je een echt antwoord?
of?
een bevestiging op je ideeen die je hebt omtrent je vragen.
Janny

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Ik sta open voor elk antwoord Janny.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door Janny »

zeg jij het maar,
Je hebt er zelf om gevraagd. dus hier een eerlijk antwoord.

Als de wereld zijn Schepper de rug toedraaid en zijn eigen weg gaat, waarom zal de Schepper van Hemel en aarde de wereld dan zegenen met Zijn voorspoed?

Matheus 6: 33 Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden

Dit is ten diepste de oorzaak van onze moeiten.
Hetgeen niet wil zeggen dat een christen nooit geen verdriet en moeiten zal ervaren, echter we krijgen er daarnaast wel de kracht voor om het te dragen en te aanvaarden.
Als ik het niet zelf ervaren had, zou ik het niet doorgeven, Echter God's liefde heeft mijn leven totaal veranderd, en daardoor kan ik, ook deze economische misere, accepteren en er mee omgaan. Ik krijg genoeg voor elke dag.
vriendelijke groet Janny
Laatst gewijzigd door Janny op 19 aug 2009 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Ik ga dat boek lezen bedankt voor het antwoord en nog een fijne dag gewenst.

Ikke heel goed begrijp
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jun 2009 04:45

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door Ikke heel goed begrijp »

Een vroegere minister (Hans Gruyter van D'66) zei eens tijdens een interview door Het Parool: "als je een gristen een hand geeft, moet je daarna je vingers goed natellen".
Als dat waar is, werken er vast en zeker overwegend gristenen bij de verkoopafdelingen van banken en verzekeraars. Dat blijkt!

Eugene Cernan
Berichten: 226
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:52

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

Janny,

Kan ik mijn geld ook bij God op de bank doen? En hoeveel rente krijg ik dan?

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

God heeft geen bank. Wel een dag des oordeels en dat is belangrijk voor de toekomst van een ieder. Mensen die stelen en bedriegen hebben nog een kans om in vivo hun fouten te herstellen. Het is zo makkelijk om als mens iemand te veroordelen, terwijl jezelf niet goed bezig bent.

Janny bedankt voor je wijze les :wink:

Ikke heel goed begrijp
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jun 2009 04:45

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door Ikke heel goed begrijp »

"God heeft geen bank". Wat is dan het Instituut voor Religieuze Zaken (IOR)? De daaraan nauw verbonden Banco Ambrosia ging zelfs failliet na zeer duistere zaken en de directeur (Calvi) pleegde "zelfmoord" onder nooit opgehelderde omstandigheden.

God schijnt in het Vaticaan dus wel degelijk een bank te hebben, die bovendien tijdens de oorlog zaken deed met de nazi's en daarna met de maffia.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door Janny »

Matheus 6: 19 Verzamel voor jezelf geen schatten op aarde: mot en roest vreten ze weg en dieven breken in om ze te stelen. 20 Verzamel schatten in de hemel, daar vreten mot noch roest ze weg, daar breken geen dieven in om ze te stelen. 21 Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn.

Eugene Cernan,
God is de eigenaar en schepper, wij, de mensen hebben de aarde en alles wat daarop is in bruikleen, en zijn slechts rentmeester. Dit betekend dan ook dat God "ons" zeker geen rente hoeft te geven.

Zeg jij het maar, dank je wel. :wink: Ik heb weinig toe te voegen.
Ik wens allen die hier schamper over doen dat ze beter leren zien en herkennen.
Voor iedereen een goede dag.
groet Janny

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Alles gaat kapot

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Vijf "feestplannen"... en dexia, die :lol: en feesten van iedere 'klant' die hun nog geld komt brengen. Dank u wel voor uw maandelijkse bijdrage :D denkt men. Maar elke bijdrage aan een goed doel kan men stopzetten. Natuurlijk probeert men dan u over te halen uw maandelijkse bijdrage te blijven betalen, maar elke post van die instelling kan gewoon bij het oud papier worden gedaan, dat heeft geen enkele consequentie. Uw reeds betaalde bijdragen bent u echter, zoals bij elk goed doel, kwijt. Ik hoorde Koenders vanavond nog zeggen dat er in Amerika meer geld naar bonussen voor bankiers is gegaan dan de hele begroting voor ontwikkelingssamenwerking, dus het is goed dat er nog steeds mensen zijn die hun geld wegbrengen naar de banken. Anders komen die bonussen in gevaar en dat zou u toch niet op uw geweten willen hebben...

Gesloten