LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude bij Kifid

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Fraude bij Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:Met de nieuwe vereenvoudigde behandeling, ligt de macht bij Kifid nog meer dan voorheen volledig bij de Secretaris
Bij het onderwerp SprintPlan, The Saga Continues wees ik al op de almacht van de Secretaris:
Bij Kifid blijkt de werkelijke macht niet bij de Commissieleden te liggen, maar bij de Secretaris: de brief en Hersteluitspraak wordt door haar voorzien van de digitale handtekening van Commissiedagvoorzitter prof. mr. drs. L.M. Hendrikse.
Bij de eerste de beste klacht nieuwe stijl - waar Kifid dus zonder enige kennisgeving bemiddeling door de Ombudsman afwijst en eenzijdig de vereenvoudigde behandeling toepast - komt Commissievoorzitter prof. mr. drs. L.M. Hendrikse er zelf fysiek niet meer aan te pas: de originele Uitspraak 15.01061 is alleen ondertekend door de Secretaris!
Protesteren helpt niet, het is volgens de directie volstrekt legitiem:
Kifid schreef:De uitspraak van Kifid is geen akte en eventuele vormvereisten die aan een akte verbonden zijn, gelden dan ook niet voor uitspraken van Kifid.
Mijn eerste aanvaring met Kifid was overigens al in de herfst van 2012, toen Ombudsman Nol Monster lopende procedures eigenhandig stillegde - ook bij de Geschillencommissie! - en op eenzijdig verzoek Aegon toestond om rechtstreeks contact op te nemen met mijn relaties. Of zou het ook toen al diens Secretaris zijn geweest?

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Fraude bij Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Nieuwe bezems. Kifid heeft een vacature voor een gecombineerde functie Ombudsman/Voorzitter Geschillencommissie: https://www.kifid.nl/nieuws/bij-kifid-o ... missie/115

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Fraude bij Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Over nieuwe bezems bij Kifid gesproken, die gaan er nu toch echt door!
ClaimConcept schreef:
11 mei 2015, ClaimConcept schreef:Toch vrij cruciale correspondentie, die in de feiten echter geen van alle worden genoemd! Vandaag kregen we de spreekwoordelijke middelvinger van de Secretaris.
Ook de uitspraak gepubliceerd als GCHB 2015-013 toont exact hetzelfde beeld, met een herstelverzoek op 1 mei 2015:
Inmiddels zijn wij verblijd met uitspraak CB-14-00071 inzake [naam] over Levob. In de eerst plaats blijft het mij verbazen dat deze gewoon weer wordt opgemaakt en ondertekend door uw secretaris [D]. Dat Justitie geen haast maakt met de aangifte, maakt de beschuldiging er niet minder ernstig om.
En Kifid? Die zwijgt in alle talen, van hoog tot laag. Tot op heden zelfs nog zonder middelvinger van de Secretaris.
Een middelvinger die van deze Secretaris ook niet meer zal komen, omdat deze advocaat sinds 6 juli 2015 plotsklaps niet meer werkzaam is bij Kifid. Over de reden van zijn vertrek kan de buitenstaander op dit moment slechts gissen, maar ik ga mijn mening toch echt een keer delen met een ter zake kundig (Hoofd)Officier van Justitie!

Gesloten